Lightyliving

Live now when you are alive

Gaah..va kallt det är… trots heta element

Måste vara omslag i vädret på gång??  Är som is i skelettet känns det som! Fy sjutton!  Har försökt få upp värmen med lite höga knäuppdrag och fick bara lite högre puls men fasen ingen värme i kroppen.  :-/ Knepigt!

I kväll är det yoga igen och jag ska ta med en rejäl pläd till avslappningen för det är kyligt i den lokalen på golvet. Kyls av snabbt efter hettan i yogan.

Läste om Skatans semester i Thailand och det låter härligt. Blir så sugenpå sol och värme. Men får allt vänta på vår egen sommar här i Sverige. 🙂 och den är ju ljuvlig bara den kommer. Fast först ska vi ha VÅR och det är också härligt! Ska bli spännande att se om lökarna jag satte i höstas har överlevt. Och det stod på påsarna att det var sorter som inte rådjuren gillade. Får vi se då det! De kan minsann äta det mesta när de är riktigt hungriga… bara påskliljorna som får vara ifred men då är de röda sniglarna där istället och´knaprar. *hehe* ja kära nån…har nästan glömt vad mycket det är som händer när det blir varmare.

Till helgen fyller min svärdotter år och vi ska dit på lite kalas. SKa bli mysigt att få krama om henne och hennes växande mage. Tänk att det är ett litet barnbarn som växer där inne. *hihi* Blir alldeles till mig och varm i hjärtat när jag tänker på det. Elva veckor är det kvar tills det är fullgånget enligt beräkningar. Hoppas den lille/a  håller sig kvar så länge som möjligt…. vet inte om det går i arv sånt med tidig födsel…. både min son och blivande mor är nästan en månad för tidiga.  Men han var inte speciellt liten utan vägde 3 330 g och 50 cm lång. Kan ju vara lite felberäknat.. jag hade ju så långt mellan min månatliga så det kanske är därför som beräkningen kan bli fel.

Hur som helst så blir det som det blir och jag kan bara be en bön att allt blir till det bästa för alla. 🙂

Nehepp…då var det dags att fixa lite fika till Älsklingen somkommer hem snart. Jag har köpt SEMLOR… fast jag åt upp  min redan till efterrätt vid lunchen. *hehe* var så sablans sugen. Så nu får jag stå mitt kast och kika på honom när han avnjuter sin.

Önska er en fin fortsättning på dagen och må så gott!

*kraam*

babyihink

februari 17, 2009 - Posted by | 1 yoga, Barn, beräkningar, birthday, children, dreams, Familj, inspiration, love, odla i trädgården, planering, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, trädgård blommor, våren, winter, yoga må bra | , , ,

5 kommentarer »

  1. Visst känns det frestande när man läser om hur Skatan har det i Thailand! Men snart är vår svenska vår här och den kan vara riktigt fin den med. Fast just nu hade jag inte tackat nej till tropisk värme och bad!
    Kram

    Kommentar av Znogge | februari 17, 2009 | Svara

  2. Svar: ja, det är jättegott 🙂 Tack detsamma! ^^

    Kommentar av Frida | februari 17, 2009 | Svara

  3. Nja, men ska jag vänta får jag ju vänta tills i Mars känns det som. Tro inte de är så farligt för just luftrören. Inte för min del, känner inte av något iaf. Ja, jag hatar vinter.

    Kommentar av Nadja | februari 17, 2009 | Svara

  4. Hej! Råkade slinka in här för att titta runt lite. Trevligt. Fin och bra blogg du har. Välkommen till min URL. Ha det bra.

    Kommentar av Ronny | februari 17, 2009 | Svara

  5. det går att skydda lökarna mot rådjuren, det har jag testat! finns olika medel i affären, och de jag testade funkade utmärkt.

    Kommentar av pantheraleo | februari 17, 2009 | Svara


Kommentera

