Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag!! Så himla skönt!

Jobbar förmiddag och sen ledig. I morron är det Alla Hjärtans Dag och vi ska mysa till det med bastubad och citronfromage…säger inte mer… *haha*

Ute är det kallt och klart. Men ingen is på bilrutan. Kissarna är trötta idag verkar det som. Jag är lite seg också men helt okej.  Ingen nervverk!  Idag heller!  Bara lite muskelvärk av fibron och det är helt överkomligt… när jag jämför med den andra hemskans värken.  Ja, det finns olika värk det är helt klart.  Ni som inte har ont någonstans…fattar ni hur lyckligt lottade ni är? Tror knappt det för man tänker inte på det när man är frisk. Ja, nu tycker jag väl inte att man ska gå och tänka på ”Vilken tur att det inte värker”…. men kanske känna lite glad tacksamhet över att må bra? Brukar läsa Geddfish tacksamhetslistor och bli påmind om att det finns mycket att vara tacksam för. Det är härligt! 🙂

Ja, nu ska jag fixa till mig här så jag ser fräsch ut. Jag mår bäst av att bry mig om det. Men en del dagar glömmer jag nästan att kamma mig…. helt otroligt… så inte mig…… men det är en av sviterna av stroke…det kognitiva blir skrutt.  Tidsuppfattningen är helt ändrad. Jag har alltid velat komma i tid, och det vill jag väl nu också…bara att det är svårt att beräkna nu för mig när jag hela tiden fastnar i grejor på vägen dit jag ska. Uppmärksamhetsstörning.  Hmm..jaja. ..och nu fastnade jag här en stund…dags att rusa till dusch och sen käka frukost*hehe* ..upp å stå Moniqa…och hej å hå…..önskar er  en bra helg och många kramar från alla de håll!

Må så gott!

*kraam*

februari 13, 2009 - Posted by | Alla Hjärtans Dag, Skönhet och Hälsa, Stroke, stroke trötthet värk, trötthet, yoga må bra | , ,

5 kommentarer »

  1. Ha en himla skön alla hjärtans dag! Med bastubad och fromage:) med lite fantasi så blir det säkert väldigt bra:) fniss!
    Kramen på dig!

    Kommentar av carola | februari 13, 2009 | Svara

  2. Önskar dig en fin alla hjärtans dag! Vi får väl fira också lite och det gör vi genom att vara bortbjudna på middag. Lyx det med även om det inte blir på tu man hand! Definitivt inget bastubad i alla fall 😉
    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 13, 2009 | Svara

  3. Kära vännen ha en alldeles alldeles underbar helg och en fin alla ♥ dag.

    Massor med ♥ kramar

    Kommentar av Jules | februari 14, 2009 | Svara

  4. Bastu? Wow! Det skulle sitta fint.

    Ha en trevlig helg!

    Kram!

    Kommentar av Sam Zodiac | februari 14, 2009 | Svara

  5. Hoppas att du har haft en bra helg!

    Kommentar av pruddelutt | februari 15, 2009 | Svara


Kommentera

