Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och nysnö

Ja, det hade kommit lite pudersnö… ser så mjukt ut.

Gårdagens yoga funkade bra och deltagarna försöker verkligen vara lyhörda inåt och lyssna på sin kropps signaler. Det är inte så lätt i början att få andning och rörelse fungera men det är lättast att försöka lära sig rörelsen inkännande  först och sen synka andningen med den. Övning ger färdighet. 🙂 För det är egentligen meningen att man ska göra rörelsen i takt med andetaget.

Kissarna far omkring här och busar. Ibland hörs små morrvrål när nån fått tag i den andres bakben eller svans och de brottas. *hehe* Tur de har varann att härja med. Sen är de så sams och ligger tillsammans på soffan eller i en fotölj.

Idag ska jag ta med min mor hit efter jobbet. Efter min vila ska vi åka och handla åt både henne och oss. Hon brukar fixa det själv oftast envis som hon är men jag sa att hon skulle följa med för hon skulle ha lite större grejor. Bra! 🙂

Hoppas ni får en bra torsdag och precis som ni vill! Må så gott!  *kraam* Lite teckenspråk kan vara bra att kunna *hihi*

februari 5, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, back pain, breathing, cats, energy, inspiration, kurser, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, terapier, yoga må bra | ,

2 kommentarer »

  1. Min mamma, är lika envis som din *ler* Jag ringde igår och frågade om jag skulle storhandla åt henne och pappa – men det behövdes inte…för tantaluran hade tagit bussen och hade haft med sig dramaten…storhandlat så hon knappt orkat dra vagnen. Och det med en jätteinflammerad fot. Mamma är så envis. Ahh. Nu har jag dock förbjudit henne att göra fler sådana utflykter på egen fot.

    Ha en alldeles underbar dag. Nu ska jag spana in teckenspråksvideon 🙂
    Kram

    Kommentar av Jules | februari 5, 2009 | Svara

  2. 😀
    Ah så rolig!

    Kommentar av Jules | februari 5, 2009 | Svara


Kommentera

