Lightyliving

Live now when you are alive

Dagens Dikt Carola Zettergren

Spykräks….

Skrattar bäst som skrattar sist

Du släpade mig i håret över skolgården, kastade din nyckelknippa rakt i ansiktet på mig, min spontanitet, mitt utseende och min speciella personlighet retade dig; Kära rektorn du valde att trycka ned och avreagera dig på mig,  som gick i slitna kläder med ständigt frånvarande föräldrar, en ensamvarg som alltid medlade, aldrig bråkade. Du antog en del om min sexuella läggnig, det hade jag faktiskt inte hunnit skaffa mig någon, jag var bara tretton år . De välbeställda vågade du dig inte på, du kallade mig för blivande narkoman, en sådan som det skulle bli något missanpassat av, det visste ju du ,som arbetade ideellt med sådana, utslagna som du kallade dem, du måste ju verka mänsklig och fin, herr Kristen kommunalpolitiker! Oj vilket effektivt kamouflage. Det fungerar visst fortfarande. Sorry; farbror fin i kanten, falsk och vidrig, jag blev varken knarkare eller missanpassad, nu för tiden har jag däremot en bunt med papper på att jag är smartare än dig . Den bunten med papper skulle jag vilja  stoppa ner långt i halsen på dig  för att föregå med ditt goda exempel, jag vet vad du är (jag har läst psykologi) Psykopatrektorn, bara så att du får känna hur det känns . Sedan kan du få be gud om förlåtelse hur många gånger du vill…

 

Carola Zettergren

 

februari 3, 2009 - Posted by | Barn, children, poesi, Simple life, tänkvärt | , ,

4 kommentarer »

  1. Gör ont att läsa…hur många barn har upplevt detta?… och bär det med sig. Tyvärr är ni nog en ganska stor skara men om det så bara är en så är det en för mycket.

    Kommentar av moniqas | februari 3, 2009 | Svara

  2. ”…De välbeställda vågade du dig inte på, du kallade mig för blivande narkoman, en sådan som det skulle bli något missanpassat av, det visste ju du ,som arbetade ideellt med sådana, utslagna som du kallade dem, du måste ju verka mänsklig och fin, herr Kristen kommunalpolitiker! Oj vilket effektivt kamouflage…”

    Kommentar av Josef Boberg | februari 3, 2009 | Svara

  3. Förutfattade meningar kan ställa till mycket besvär…
    Kram!

    Kommentar av Znogge | februari 3, 2009 | Svara

  4. Fy,ja! Tackar Moniqa, detta är en av mina texter som vill bekämpa det bekväma oseendet, tänk vad lätt det är att vända bort blicken från de uppenbara problemen, när de verkar alldeles för svåra att hantera…Det är det största felet!
    Kramen på dig:)

    Kommentar av carola | februari 4, 2009 | Svara


Kommentera

