Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och så himla trött….gaah

Ja, det är supersegt att ta sig upp på morronen och idag somnade jag om när mobillarmet ringde…tyckte jag bara blundade en sekund…men den sekunden blev en halvtimma. Hipp hurra va jag fick bråttom upp. Men lugnade mig och insåg att jag skulle hinna gott och väl eftersom jag har så lång starttid på mig på morgonen. Men hann inte yoga, gjorde dock djupa lugnande andetag för att ”coola” ner mig. Funkade! 🙂

På förmiddagen var jag på min gamla arbetsplats och talade om Medicinsk yoga och vi gjorde lite lätta övningar.  De fick först räkna sina andetag under en minut och sen gjorde vi andningsövning och ryggflex och en stilla nackrullning. Några avslappnande andetag och sen fick de räkna igen ochde flesta hade flera andetag minus på en minut och såg överraskade ut att det inte alls känts ansträngt att ta färre när man andades som vanligt. 🙂 Allt detta bara efter 20  minuter.

Ja, det är så fantastiskt att ha ett verktyg att ta till i dessa stressande tider. En stilla stund med sig själv. Mantrat som hjälper att hålla fokus till andningen och blicken riktad mot tredje ögat med slutna ögonlock för att slippa ögonstimuli av syninrtyck utifrån. SÅ enkelt att man knappt fattar.

Jag kokade picnicbog igår i en stor gryta och lade i lök, purjo, morötter och hela kryddpepparkorn och flingsalt. Fick koka 1 ½ timme och sen gjorde jag en sås på Creme fraiche, kokspad och Jonnys Senap en dryg tsk.  Redde av med lite maizena mjöl. Kokt potatis, fryst grönsaksblandning av ärtor/majs/paprika och grönsallad till. Jädrans va gott det var. Lite barndomsminne faktiskt i smaken. Skulle koka kött oftare…det blir så mört och smakfullt. 🙂

Ikväll ska jag på yoga för Maria Graflund och njuta en och en halv timme. Ska bli skönt! Nu kelar Shierley med mig för det vilda och jag kan knappt skriva. *hehe*

Ha det gott allesammans och ta hand om er!

*kraam*

januari 27, 2009 - Posted by | 1 yoga, Skönhet och Hälsa, yoga må bra | , , ,

1 kommentar »

  1. Ah – jag måste verkigen lära mig att andas rätt – jag ser ju det.
    Skönt att du inte behövde stressa järnet imorse – kan tänka mig att du gott och väl behövde den där extra halvtimmen i morse.
    Ha en fin dag och kväll.
    Kram

    Kommentar av Jules | januari 27, 2009 | Svara


Kommentera

