Lightyliving

Live now when you are alive

Kan meddela att

mitt hjärta slår som det ska

har inga förkalkningar i klaffarna

blodet rinner åt rätt håll                      ??? !!!

slog inga extraslag vid tillfället

så jag är LYCKLIGT lottad med ett friskt hjärta!  T A C K !!

Det var spännande att se på skärmen hur det jobbar på och som en lite grej som stod och slog emot för varje slag vid aortaklaffen. Vilket himla jobb! Och så länge och så mycket!!  Bäst att tänka vänligt och tacksamt på hjärtat…så ”grejen” inte stelnar till ochblir trött.  🙂

Ja, det måste varit all utrensning och de där tabletterna som kroppen saifårn att sluta med som gjorde att jag mådde så hemskt innan jul och i höstas. Nu känns det lite tryggare att inte bry sig om de där extraslagen som känns ibland. Kanske är den där ”grejen” som gör ett extraskutt ibland?  *hihi*

Nu ska jag åka till mor med kopior jag fixat åt henne. Ta en liten fika kanske? eller vem vet… hon kanske bjuder på nåt riktigt smaskens? Vi får se. Huvudsaken hon mår bra lilla mamsen. Hon blir 75 i april…dags att börja planera det så smått. 🙂

 

Ha dä bäst och ta hand om er!

*kram*

januari 26, 2009 - Posted by | Simple life, Skönhet och Hälsa |

10 kommentarer »

  1. Så underbart att få ett sådant besked! Själv fick jag i fredags veta att de cellprover jag tagit inte visade på cancer, så nu kan vi gå och vara glad båda två!
    Kram på dig!

    (och nej, jag lägger aldrig ut bilder på min familj på nätet – av just de anledningar som beskrevs nedan – tillåter inte heller barnens skolor att lägga ut bilder på mina barn vilket förstås gör mig till en besvärlig förälder…)

    Kommentar av Anni | januari 26, 2009 | Svara

  2. Mmh…jag får nog tänka om… har nog varit för naiv…men har väl inte lagt ut bilder direkt som kan användas….. men man får sig en tankeställare.
    ÅÅÅh va härligt med positiva besked!! grattis till oss!! *kram*

    Kommentar av Moniqa | januari 26, 2009 | Svara

  3. Härligt med <3:at!
    Jag blir så glad 🙂

    Ha en underbar eftermiddag hos kära mor 🙂

    Kram

    Kommentar av Jules | januari 26, 2009 | Svara

  4. Så glad jag blir!

    Och så kan jag äntligen släppa tummarna… 😉

    Kommentar av Myra | januari 26, 2009 | Svara

  5. Var nyss inne på akuten och fick ta massor med provet för hjärtat. Blev också väldigt glad när jag fick höra att jag var frisk 🙂

    Kommentar av Matilda | januari 26, 2009 | Svara

  6. Jules: Tack…ja vi hade det mysigt..vi åt lite grillad skinkskiva och ihopkokta grönsaker..smakade fint! 🙂
    Myra;..men ojoj… va skönt för tummarna att komma ut i frihet. Tack för din support…könns ända hit till Värmland alla positiva tankar :-))
    Oj Matilda…skönt att det var friskt ditt hjärta…så jobbigt när man inte vet och det känns otäckt. 🙂 Grattis!

    Kommentar av moniqas | januari 26, 2009 | Svara

  7. Skönt att höra att allt är bra med ”lilla hjärtat”…Kramen på dig!:)

    Kommentar av carola | januari 26, 2009 | Svara

  8. Skönt att veta! Jag ska nog också ta tag i det där och göra någon hälsokontroll av något slag, det var ett tag sedan nu.

    Kommentar av pruddelutt | januari 26, 2009 | Svara

  9. Så skönt. Själv har jag en mamografi undersökning i slutet av feb, hoppas den är ok. Skulle nog vilja kolla hjärtat oxå, för säkerhets skull. Kram och grattis!

    Kommentar av agapanthus | januari 27, 2009 | Svara

  10. Grattis! Det var väl skönt!
    Kram!

    Kommentar av Znogge | januari 27, 2009 | Svara


Kommentera

