Lightyliving

Live now when you are alive

Tbx hemma

Har käkat fisk i ugn från igår. Köpte sån där Hakefisk på Lidl… är det miljövänligt? Men den var jättegod och fick ett helt kg för 46 kr! Räckte till både  kvällsmat och två matlådor samt en liten kvällsmåltid för Älsklingen om han vill. Jag brukar inte  äta ordentlig kvällsmat innan yogan och sen är det för sent. Brukar dricka varmt te med mjölk och honung och en knäckemacka med ost och paprika.  Sen sover man oftast gott ovaggad. 🙂

På jobbet har jag skrivit i ordning programmen jag ska använda i de olika yogagrupperna så jag har lite stöd. Kan ju det mesta utantill  men så kan  man glömma bort sig om nån börjar fråga om nåt. Och det hoppas jag de gör. 🙂 Så är det ju…lite störning så är man helt lost i perifirien. *S*

Nu har  här kommit en dm till med snö. Får allt ta mig ut och skotta på trottoaren vid brevlådan och ingången. Jobbigt sen om det fryser på. Ska bara lägga omkull mig en liten stund och smälta maten. Ställer larmet på mobben så jag inte sover för länge.  **hmm** Har ju hänt liksom. *fnissar generat*

I stans genomfart hänger du upp ljudksydden nu runt cirkulationsplatsen i centrum Det är av trä och jag vet inte om det är permanent för jag har för mig de skrev nåt om att det skulle vara genomskinligt ner mot sjön  för att hyresgästerna norr om E18 inte skulle bli av med nån utsikt. Men det kanske är så pass lågt att det inte skymmer. Ser i alla fall trevligt ut nu när man kommer dit. Ska bli kul att se hur de gör sen med själva mitten om det blir några fina träd eller buskar. KAnske lite vårlökar och sånt?

http://www.karlskoga.se/273.html

 

Ha det så bra och ta det lugnt i snön! *kraam*

januari 20, 2009 - Posted by | 1 yoga, inspiration

3 kommentarer »

  1. Jag vill också sova middag!

    Genomskinliga ljudskydd? Det är väl bara den första veckan det, för jag har svårt att tro att kommunen skickar ut fönsterputsare som ska feja & bevara det genomskinligt…

    Kommentar av ninnibeth | januari 20, 2009 | Svara

  2. Glömde en jätteviktig sak förra gången jag var in…så här kommer det:
    ❤ Grattis till awardet Moniqa ❤
    Du förgyller min dag med dina härliga inlägg och här hos dig så lär jag mig bland annat att varva ner och andas rätt.

    Ta’t lugnt när du skottar. Snön är så lurig. Och ha en alldeles jätteskön vila nu.

    Kramar

    Kommentar av Jules | januari 20, 2009 | Svara

  3. Ja..det har du rätt i ninnibeth… men kanske missuppfattade det när jag läste planerna i våras? Sova middag…jo…det blev inte så mkt sova av men fick bort lite hjärnbrus efter förmiddagens jobb så jag orkar med resten av dagen. 🙂 Skottade snö på trappan och kissarna ville inte följa med ut i blötsnön…. veklingarna… *haha*

    Jule: Klart du har en award från mig!! Roligt om du har nytta av mina tips… bra! 🙂 Har skottat lite för blötsnön hade smält ihop så det va mest på trappan. *kram*

    Kommentar av moniqas | januari 20, 2009 | Svara


Kommentera

