Lightyliving

Live now when you are alive

JIPPI! Tisdag och nya tag

Somnade faktiskt ganska omgående igår och har sovit bra. Det är en skön skillnad mot när jag ligger och vrider mig och det snurrar i skallen av alla möjliga och omöjliga tankar.

Gårdagens nomineringar var roligt att göra och ni är värda all uppmuntran allesammans som jag är inne och kikar hos. Men som ni vet så måste manju välja några då man gör en sån där lista.

Idag ska Barack svära eden och det blir en ny era i USA. Känns spännande att läsa om det och inse att det faktiskt är en stor händelse, hur stor förstår jag nog inte riktigt, lite svårt att ta in.

Kollade slutminuterna av  handbollen igår och jisses va spännande det var. Såg ju matchen mot Korea som verkligen var en rysare. Tänk att de är så duktiga svenska killarna och vilken fart! 🙂

På TV pratar de om att unga tjejer får så många frågor och förslag om sex  internet och hemsidor trots att de inte vill.  Fy fasiken för såna där snuskisar som bara ser tjejer som ett möjligt hål att fylla …blääääh. Blir spyfärdig. Minns när jag började chatta nån gång på slutet av 90-talet på en chat som hette Everyday.  Det var innan jag skaffade ett nicknamn som jag sen hade hela tiden och hittade på en massa namn innan jag loggade in.  Skrev man ett tjejnamn så blev man ”uppklickad” av 10 stycken på en gång som frågade !?!??  Är du k-t?  Vad har du på dig? Var bor du?

Så jag gjorde ett namn som jag sen hade hela tiden och blev känt som ett som man inte frågade sånt till. Var bara nån enstaka gång när någon ny chattare kom in som inte visste nåt.  Vet att en kille testade att vara Kalle14 och blev uppklickad av en massa karlar och sen gick han ut på allmänna chatten och pekade ut dom….kolla den och den…han är pedofil!  *haha*  gissa om de försvann från chattrutan snabbt.

Ja det finns så många underliga figurer och det värsta är nog att mångaär vanliga gifta svenssons!!  Som ingen människa tror sånt om. Tragiskt.

Hoppas verkligen de kan utnyttja tekniken att få nån sorts ordning på det där och kunna ta fast dom.

freemamograms

Bäst att vi passar oss nästa gång kanske?? 

……………………………………………………………………………………………

Idag är det dags för Prova-På-Yoga för Maria Graflund och det ska bli jättekul att träffa henne igen. Hon har varit på utbildning i Sydafrika och ska bli intressant att höra vad hon har att berätta om det. 🙂 Hon är en sån underbar människa!

Ute är det lite milt men snön ligger kvar i alla fall. Får väl se om blåsvädret förstör vintrigheten.  Vill att det ska ligga kvar nu nån tid. Så fint med det vita och behövs för att skydda allt som växer mot kylan som gärna vill leta sig ner allt djupare utan snö.

Gu va jobbigt när jag skriver så blir oftast ö till ä… för jag droppar fingret för långt bort när jag ska trycka. Händer det er också?  Måste kolla noga hela tiden så jag inte skriver något otillbörligt… som kunde ha blivit otillbärligt.  *haha*

Önskar er en fin och bra tisdag och många goa stunder. Hoppas ni får allt som ni vill!  *kraam*

januari 20, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, idrottsskador, kurser, positiv, sex, Simple life, Skönhet och Hälsa, tänkvärt, yoga må bra | , ,

3 kommentarer »

  1. Tack goa Moniqa för awardet – blir stum och superduper jätteglad.
    Hörde på tv att när Bush tillträdde som president så kom det bara 200 000 nu räknar de med betydligt fler som kommer! Obama är stor. Och har nog en stor press på sig.

    Ja du det finns många kufar på nätet. Hua.

    Hahaha – man kanske ska beställa tid på mammografin – fnissar.

    Återigen – niger och tackar allra ödmjukast för awardet. Om jag inte hinner idag – så för jag det vidare imorgon.

    Varma kramar

    Kommentar av Jules | januari 20, 2009 | Svara

  2. Jag var på en föreläsning om det här med vilket språk man använder till tjejer på internet. Inte kul alls. Intressant att se hur snabbt man blev uppraggad av äldre män dessutom… Fy bubblan!

    Kommentar av znogge | januari 20, 2009 | Svara

  3. Hahahahahaha!!! vilken bild hörru! Den var riktigt rolig! Mammografi-bilden! *asg!*

    Och skriver fel, det gör jag med. Det är som om fingrarna inte riktigt vill sig över tangenterna ibland. Vet inte hur det kommer sig. *fnissar*

    Finns massor av skumma typer överallt. Och som ung tjej (även kille) ska man vara försiktig. 🙂

    Kramisar Liselott

    Kommentar av Liselott | januari 20, 2009 | Svara


Kommentera

