Lightyliving

Live now when you are alive

Awards

bildawardmarketta_24843214_24869929_26297984

som jag fick av MalinB, en underbar kvinna jag lärt känna genom Sockerdricka.nu och som jag köpt en fantastisk poesibok  av som hon skrivit. Hedersamt och känner mig ödmjukt stolt. Tack Malin!

Dessa bloggar är osedvanligt charmerande och söta,inte upptagna av utmärkelser och självviskhet.Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellandessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig.Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!Kopiera in texten i och bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare.Lycka till!
*
Mina utmärkelser går till följande personer:
Znogge för att du alltid har ett vänligt ord och bjuder på underhållande bloggeri. Både sånt som är roligt, känsligt och ibland lite sorgligt. Du inspirerar med ditt simmande och berättelser om vovsingarna.  delar med dig av hur det är att ha ungdomar som vuxit ”ut”. *kram*
RackarTuss  för att du tar dig tid trots ett jäktigt familjeliv och delar med dig på ett humoristiskt och trevligt sätt. Till och med en vecka av hemska barnsjukdomar kan förgylla trots att det säkert är jättejobbigt. *kraam*
Jules/  för att du trots bedrövelser och annat har en positiv sida och ett litet jäklaranamma som man glatt får serverat. Ingen späd viol där inte även om man kan luras att tro det av det väna vackra yttre sidan. 🙂  Sen för att du ofta har så mycket fina låtar och filmer hos dig! *puss*
Myra för att du ger mig en bild av att leva i ett annat land och hur det kan vara med allt det innebär. Sen har du sån härlig humor och en mysig familj! Alltid lika kul att kika in hos dig  *en näve lakrits till den sköna**
Prudelutt  för att du skriver om så mycket olika grejor och allt är lika intressant. Läste nu sist om ”stålpappan” med hostbesvär… en skön historia som slutade lyckligt guskelov!  *kram*
LiseLotte för att du är en sån frisk fläkt och ger mig många gapskratt! Sen beundrar jag ditt kämpande med allt du har omkring dig. Må alla goda energier hitta till dig för du behöver dom antagligen!  *kraam*
AnnaGlas för du inspirerar mig så med fina bilder och inredning. Sen har vi ju ett gemensamt intresse…. äta rätt och inte bara smaska på choklad så fort vi hinner.  *hihi* *kraam*
Asfaltisen för dina inlägg får mig att tappa hakan ibland. Du skriver så roligt och inlevelsfullt och jaaa… vet inte vad jag ska säga mer än att jag GILLAR dig! *kram*
Ja, nu är det 8 stycken…och jag har minst 8 till som jag skulle vilja lägga till!!
Okej… tar några till som jag inte kan låta bli att kolla när jag kommer åt.
MärtaGreta för jag vet ingen som kan ha så ont överallt och ändå jobba på som en tok och finnas till för allt och alla…  en övermänniska…. eller nåt?  Men vet att du har dina begränsningar och det känns SKÖNT för en vanlig dödlig som mig. Tack för alla dina härliga blogginlägg och goa kommentarer du ger. *kraam*
NikaUnderSolen för dina fantastiska upplevelser och eskapader du bjuder på i dina inlägg och nu får jag följa dina frenetiska slutaröka-upplevelser. Håller tummar och tår för att du ska lyckas! Och tack för läsupplevelserna i dina böcker. Väntar med spänning på del 3!    *kraam*
Nej… nu orkar jag inte mer… men alla ni som jag kikar in hos betyder så mycket för mig också men det förstår ni väl. Tänk att det finns så mycket fantastiska härliga människor som man inte hade en ANING om förut.  Tack för att ni finns! 

januari 19, 2009 - Posted by | Blogroll, energy, inspiration, love | ,

10 kommentarer »

  1. Tusen tack för utmärkelsen och din snälla motivering. Det satt verkligen bra en måndag som började i seghetens tecken!
    Kram!

    Kommentar av znogge | januari 19, 2009 | Svara

  2. aweeee……vad goa ord du kriver om mig. det värmer i hjärteroten. Tack så väldans.
    Jo…med nikotinet går det bra. Idag är det 19 de dagen och det går mycket bättre och lättare än jag trodde. De tre första dagarna var joxiga men nu är det bara psykologi. det gäller att inte ge efter för rösterna i huvudet som säger…oh..nu skulle det smaka med en ciggis. Jag mår alldeles förträfligt.
    kramisar till dig

    Kommentar av nika | januari 19, 2009 | Svara

  3. Äsch, inte har jag så ont inte 😉 Värre har jag haft det, numera är ju jag rätt frisk, när jag inte ramlar ur träd och har mig 😀

    Tack innerligt för utmärkelsen! Kram!

    Kommentar av Märtagreta | januari 19, 2009 | Svara

  4. *ler generat men väldigt stolt*
    vilka fina ord du skrivit om mig. tusen tack!
    mitt val av utmärkelse var inte svårt. du är en fantastisk människa och skriver så himla bra! sug åt dig!
    varma kramar

    Kommentar av Malin | januari 19, 2009 | Svara

  5. Åh tusen tack! Jag blir jätteglad!!
    Jag ska göra ett allvarligt försök att dela ut awarden vidare, det brukar inte lyckas men nu var det länge sedan jag provade….Jag tar iaf chansen och slänger en tillbaka till dig genast!
    Sköt om dig och stor kram och stort tack!!
    //Pruddan

    Kommentar av pruddelutt | januari 19, 2009 | Svara

  6. Oh. Jag blir alldeles till mig! Tack snalla sota du.
    *lost of words*

    Kommentar av Myra | januari 19, 2009 | Svara

  7. Vad fint du skriver till de nominerade. Men så rätt!

    Och du har själv en bra blogg 🙂

    Kram

    Kommentar av madonnan | januari 19, 2009 | Svara


  8. Åh hjärtligt tack Moniqa – det värmer ända in i själen.
    Hovniger.

    Kommentar av Jules | januari 20, 2009 | Svara

  9. Åh jag känner mig smickrad och rörd. Tack så väldigt mycket! Tusen kramar! ❤

    Kommentar av Liselott | januari 20, 2009 | Svara

  10. *stolt*
    Min första award!
    Stort stort tack, Moniqa!
    Och kram ♥

    Kommentar av Anni | januari 21, 2009 | Svara


Kommentera

