Lightyliving

Live now when you are alive

Äntligen måndag?? Eller?

Njae..visst är det skönt att dagarna går och inte står still…blir väl först framåt försommaren man vill det ska stå still ett slag.  🙂

Fick okej att komma med på yogakursen och har även anmält mig till Yogastudions kurser i vår med Yoga Classic.  HAr saknat att ”bli ledd” av någon annan och kunna bara vara liksom. 🙂 Men nu när jag är klar med min Medicinska instruktörsutbildning so far, så kan jag unna mig en kväll i veckan att åka i väg på yoga. för det är ju så att jag måste begränsa mig i det jag gör så jag inte blir utmattat i hjärnkontoret.  Jaja,,d et där vet ni redan.

På jobbet får jag nu låna ett rum med dator av en tjänstledig kollega. VAr tvungen att ringa datorsupport och få skrivare kopplad till min signatur och det var en jättetrevlig tjej som jag pratade med. JAg sprang mellan skrivarrum och dator och hon var spökskrivare på skärmen som jag tyckte var både läskigt och roligt.  Så bröts telekontakten och jag uppgav mitt tele nr på wordpadet hon skrev på men så kom jag ju på att jag inte var på mitt rum och uppgav kollegans. Men den hade bara hänvisning att hon var tj ledig.   Haha.. det blev lite kaos där en stund innan IT-tjejens telefon blev ledig så  jag kunde ringa upp henne för utgående samtal funkade ju. Till slut så funkade allt och så mycket lättare för mig när jag själv kan skriva ut mina dokument och utskick och slippa skicka till en redan fulltecknad assistent. Hon har nog att skriva ändå. 🙂   Kul när man träffar trevliga personer som är snabba och ändå tar sig tid att prata och skoja lite för att lätta upp stämningen!!  🙂 Det gillar jag!

Här är en massa snö igen! det är precis på nollan så vet inte om jag ska gå ut och skôtte nôe än?? Och det vräker ner… detär ju gatljus så jag får nog vänta till lite senare.

Helgen då?  Jo, den var skön och vi fick in ved för en månad så vi slipper bära. Alltså det var Älsklingen som bar och jag supportade med mat och efterrätt och kaka till kaffet och annat mums som han gillar  *blink blink***

Vi tränade på söndagen och jag är nu uppe i 7 kiloshantlar som jag curlar med åt alla de håll. Vilken skillnad mot när jag började för några år sedan och tyckte 3.kg var förfärans tungt.  På benpressen kör jag 70-kg för jag har ju vägt 75 så det ska jag väl kunna klara. Benen tar ju längre tid att träna upp och man får ligga i mera.  Det går bra att göra 12 ggr men det biter gott i musklerna den 12:e gången.  Det gäller att sitta rätt och inte bryta med ryggen åt något håll och hålla rotlås fixerat i bäckenet.  Då går det jättebra!

I morron ska jag på en provapåyoga med Maria Graflund. Hon ska ha två gånger innan kurserna sätter igång.  Härligt! Ska ta med min ullmatta som jag kan göra golvrörelser på för den är så varm, men de stående tar jag allt min yogagummimatta så  jag inte halkar i de stående olika serierna.

SKönt med nytt år och nya tag! Visst är det så för et också?

Hoppas ni har det bra och jag önskar er all lycka till med det ni ska göra.

Må så gott!  *kraam*

januari 19, 2009 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, gym, inspiration, kurser, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, yoga må bra | , , , ,

1 kommentar »

  1. Här händer det grejer!
    Vad duktig du är som tränar. Jag är ju så svag så jag nöjer mig med fjäderlätta hantlar. Hmm kanske därför jag är så vek?

    Kommentar av Jules | januari 19, 2009 | Svara


Kommentera

