Lightyliving

Live now when you are alive

Äntligen fredag

Ja, det går undan i veckorna! 🙂 Kallt som sjutton ute och inatt hade jag problem med att somna… tror klockan var halv två sista gången jag snuddade med blicken på den.

Kan ha att göra med att jag somnade i soffan igår eftermiddag efter lunchen och vaknade när det började skymma strax före 16.00!!  Huu…men det var gott! 🙂

Vi var och styrketränade och sen kollade vi på Antikrundan. Kände igen några personer och det var nog pinsamt för damen med den dammiga stolen…*fniss* som stod så fint uppställd.

Jag har fått en inbjudan från Maria Graflund att delta i en minikurs av Art of Living i Karlstad. Hoppas jag får delta när det så många sökande!  Det är både yoga och meditation samt information om organisationen Art of Living. Det är verkligen en stor organisation och Sri Sri Ravi Shankar deltar över hela världen med sin önskan att vi ska ha fred med varandra och andas glädje och kärlek.

http://www.artofliving.se/srisri.html

Idag har jag tre massager och det kommer nog att kännas men bra att kunna hjälpa andra. Så många som mår dåligt både till kropp och själ. Trist.

Helgen är lite oskriven men det är skönt. Får se vad vi hittar på. Ska visst bli väldigt kallt igen hotar man med på vädret. Brrr..blir till att elda och det är tur vi har gott om ved. 🙂

Nu skajag käka frukost och fixa till mig inför jobbet. Har gjort yoga och läst morgontidningen och lite morgonkaffe. Idag var det mera kvar i bryggaren… kan det bero på lite klagomål från en så där lagom sur fru till Älsklingen?  *hehe*

Må så gott och var rädda om er!  Hoppas ni får precis som ni vill!

*kraam*

januari 16, 2009 - Posted by | 1 yoga, alternativ, breathing, energy, inspiration, love, massage, Skönhet och Hälsa, terapier, trötthet, winter, yoga må bra

6 kommentarer »

  1. Kallt är bara förnamnet idag. Hua jag kommer att frysa rumpan av mig 😉
    Tur ni har mycket ved.
    Mmmmassage – det behöver jag. Mannen var rar och gav mig ett presentort på 5 massager…för att han ska slippa sitta och knåda mina axlar var och varannan kväll.
    Ha en alldeles alldeles underbar helg.
    Kram

    Kommentar av Jules | januari 16, 2009 | Svara

  2. Kallt… japp 10 minus!
    Brrr…..
    Trevlig helg till dej också!

    Kommentar av Tussen | januari 16, 2009 | Svara

  3. Ja kallt som 17 är det. Brrrr säger jag bara. Önskar dig en trevlig helg! Har du sett ”The love guru” förresten? Rekommenderar den i så fall. Askul! Kramis! L

    Kommentar av Liselott | januari 16, 2009 | Svara

  4. Det är hopplöst att somna på soffan. Gör jag det så blir nattsömnen lidande direkt. Hoppas din helg blir fin.
    Kram

    Kommentar av znogge | januari 16, 2009 | Svara

  5. I detta kalla väder är det mysigt att komma in på din blogg och läsa. Du verkar vara så himla tillfreds och det osar värme här.

    Ha en fin söndag när du vaknar!

    Kommentar av Asfaltmamman | januari 17, 2009 | Svara

  6. vad spännanden det lät med den där minikursen. Håller tummen att du får medverka.
    Du har något att hämta hem på min blogg. Sköt om dig o ha en fin söndag.
    kramar

    Kommentar av Malin | januari 18, 2009 | Svara


Kommentera

