Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och hårklippning

Ringde min frissa igår och fick en tid idag!! För nu är det verkligen dags att klippa håret som blivit alldeles för långt. Ska sen tona det i moccabrunt så det blir lite mera mättat. Hoppas på bra resultat.

Jo vi skulle ju iväg och träna igår men när vi ätit och la oss på soffan för att vila en halvtimme så vaknade vi halv 8!!!  Och då var det för sent att dra iväg kändes det som så det får bli i dag istället. Älsklilngen slutar tidigare också idag så vi kommer iväg tidigare. Kändes lite snopet *hehe*  Men jag somnade ändå ordentligt så vi behövde antagligen den där vilan lika mycket som träning.

Horde på TV nu att en 12-åring hittats död efter att ha lekt ”stryplek” Så fruktansvärt!! Går ju knappt att fatta.

Sen läste jag om att man hittat en svart larv i en hamburgare. Jag tror det vara var otur att den inte blivit mald för det är nog mycket som inte ska vara i köttfärs i storproduktion.  *hmm*

http://www.kvp.se/nyheter/1.1425910/malmobo-hittade-larv-i-sin-big-mac

Igår kom min kollega med familj hem från 3 veckors vistelse i Australien. Hennes dotter läser en specialkurs i media där på 4 terminer. Ska verkligen bli skoj att höra om vad de varit med om. Försökte ringa henne igår men det var upptaget hela tiden-… undrar varför???  *haha* Måste känts jobbigt att åka ifrån dottern, hörde att nerresan tog 32 timmar.  Då kan man få en liten uppfattning om hur långt det är dit.

jahapp.. nej nu måste jag ta itu med morronsysslorna och sen iväg till jobbet.

Önskar alla en skön helg och att ni får precis som ni vill!  Må så gott!  *kraam*

januari 9, 2009 - Posted by | Familj, frisyr, inspiration, Skönhet och Hälsa |

6 kommentarer »

  1. Usch ska aldrig mer äta på mc donalds!!! Det var det vidrigaste.
    Jodå mina muskler de ska få vila nu 😉 Nu blir det vilai 3 dagar:) Ska bli skönt,blir bara lite promenader och det kan ju inte skada?
    Ha en bra dag
    Kram

    Kommentar av hallonpajen | januari 9, 2009 | Svara

  2. Den vilan var ni värd. Träna kan ni göra en annan dag *ler*
    Åh så härligt med frissabesök!
    Hujeda mig! 32 timmar. Då är man mör och väldigt redo för sängen.
    Ha en alldeles underbar helg.
    Kramas

    Kommentar av Jules | januari 9, 2009 | Svara

  3. Ja ibland somnar man bara sådär, men det behöver nog kroppen då. Men hahha man känner sig så konstig efteråt när man somnar på etermiddagen. Lycka till hoss frissan i dag, det låter som en fin färg, jag önskar att jag kunde ha något annat än helt svart hår visserligen kan jag det, men det ser inte så bra ut.
    kram kram vännen

    Kommentar av Miss K | januari 9, 2009 | Svara

  4. Nu för tiden har jag fullt sjå … att hålla mig vaken. Tur att jag har StinaPinaFina att hålla tröttheten stången. Men… man behöver väl antagligen den där sömnen. Hoppas du blev nöjd med din nya frisyr. Kram!

    Kommentar av Skatan | januari 9, 2009 | Svara

  5. Lycka till med frisörbesöket! Jag har inte blivit färdig att ringa ens. Precis vad jag misstänkte…
    Kram och trevlig helg!

    Kommentar av znogge | januari 9, 2009 | Svara

  6. Äcklig var den den där larven och som sagt…borde ju blivit mald. Det man inte vet…….Ha en trevlig helg!

    Kommentar av agapanthus | januari 10, 2009 | Svara


Kommentera

