Lightyliving

Live now when you are alive

Minns du ansikten bra?

Jag har ganska lätt för det men egentligen är det nog röster som jag minns bäst och känner igen. Men namn på ansiktet är dock sämre ställt med i hastigheten. Hmmm.

Lustigt att man kan på verka det med oxytocinspray så karlar minns ansikten bättre?  Vi kanske bara ser ut som bröst i ansiktet för dom?? Eller är det för att de inte ser detaljer som kvinnor? Lite att fundera på när jag läste om det faktiskt.  Intressant även med autism-tesen.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4136865.ab

januari 8, 2009 - Posted by | Skönhet och Hälsa, tänkvärt, test | , , ,

2 kommentarer »

  1. Jag minns ansikten otroligt bra, men namn, där går det inte alls! Förr var jag bra på namn också, men då jag träffar så vansinnigt många så intalar jag mig att det beror på det. Eller så är det min fibro, som jag tycker ter sig mycket likt utbrändhet, som är boven.

    Att män inte kommer ihåg kvinnoansikten… 🙂 ja, du, jag tror du är inne på rätt spår. Jag har själv puttat till män på hakan och sagt, ”här är jag, inte där!”

    Kommentar av Märtagreta | januari 8, 2009 | Svara

  2. skrattar gott ..ja de tdär sista känns igen..och då är jag inte nån bystdrottning direkt…

    Kommentar av Moniqa | januari 8, 2009 | Svara


Kommentera

