Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag med sovmorgon

Ja, det hade jag glömt igår att jag jobbar eftermiddag idag. Blev en glad överraskning när vi var på väg hem från styrketräningen jag och Älsklingen!  *hihi* Vi pratade om vi skulle se en film som var kl 21.00 och så dök det upp i huvudet att ”vad är det för dag egentligen”  men guuu..jag börjar ju sent i morron!!! Det är ju onsdag då!    Ja man blir verkligen dagvill  när man är ledig så här.  🙂

I morse sov jag ända till halvåtta. Skööönt!  Har haft lite svårt med insomnandet när jag varit ledig. Både för att vi haft ungdomar som varit uppe halva natten och för att jag inte klarat att sova en lite stund mitt på dagen. Har inte kommit till ro, Och då blir det oordning på sovandet och hjärnan kan inte koppla av när JAG vill. Så det är lite skönt faktiskt att det blir som vanligt igen med rutinerna. Det är det enda som funkar.

Ute är det soluppgång på G och det verkar ganska kallt även om det inte är neråt -20 som det varit efter nyår.  Igår var det ju rena våren ute…bara några grader kallt…och sparvarna kvittrade som sjutton. 🙂

Jag har läst om Nika:s försök med att sluta röka och det är verkligen beundransvärt att stå emot. Tro mig! Jag och Älsklingen har rökt i december efter långt rökstopp.. och ja  fråga mig inte varför vi varit så knäppa!??!  Men är man nikotinist så är man tyvärr.. men nu har vi slutat i alla fall och det går säkert bra när allt är som vanligt igen. Fast det är väldigt märkligt hur det giftet ställer om hjärnan och man tycker inte alls det är så himlans märkvärdigt först att röka.. det kommer efter en tid och man börjar tycka att va faaen håller jag på med!?!?!?

Nej, det får allt vara slut med det och när vi nu ska ha småbarn här om ett halvår så ska det inte lukta rök!   Så det så!  Sonen som ska bli far blev ju väldigt förvånad när vi rökte under jul men sa att Herregud, ni är ju vuxna och gör som ni vill!  *skratt* jo,, detär ju väldigt vuxet  *ironiskt*

Nehepp.. nu ska jag göra mina yogaövningar och käka frukost. Samla krafter inför eftermiddagens jobb. Ska läsa hos er också.

Må så gott!  *kraam*

januari 7, 2009 - Posted by | children, energy, Familj, gym, inspiration, planering, Skönhet och Hälsa, stroke trötthet värk, yoga må bra | , ,

2 kommentarer »

  1. Vännen du har en sak att hämta inne hos mig ❤
    Jaa, det är jättesvårt att ställa om sig nu efter all denna ledighet. Dagavill är bara förnamnet :/
    Ha en underbar onsdag (för det är väl onsdag???) 😉
    Kramar

    Kommentar av Jules | januari 7, 2009 | Svara

  2. Ha en riktigt skön onsdag… Här i Nyköping är det en strålande vinterdag. Jag har också rökt en gång i tiden och försökte sluta… och försökte sluta… och försökte sluta. Se´n ramlade jag ner för en trappa och gjorde mig illa i ryggen, låg på sjukhuset i fjorton dagar och då… slutade jag röka. Fick liksom lite hjälp på traven. Kram och lycka till med rökstoppet.

    Kommentar av Skatan | januari 7, 2009 | Svara


Kommentera

