Lightyliving

Live now when you are alive

God Fortsättning på det Nya Året 2009!

Ja, så var det då slut på långledigheten och en lång sträcka med veckor innan nästa långledighet. Men som jag ständigt säger den här tiden på året, så är vi på RÄTT SIDA ÅRET!  För det blir ljusare och längre dagar, det dröjer inte förrän solen börjar värma så smått i ansiktet när jag sitter i lä på trappen. SÅ HÄRLIGT!!! 

Vi har frisknat till allesammans och förhoppningsvis kommer vi att fortsätta vara det. Jag har anmält mig till Classic Yoga för Maria Graflund som börjar i februari. Det är skönt att bli ledd i yogan också och inte bara lära ut. 🙂 Läste att hon varit i Syd Afrika på semester och kurs och det ska bli kul att träffa henne igen. Hösten har jag ju ägnat åt min kurs i medicinsk yoga.

Mina kurser som jag ska ha i friskvård på jobbet börjar i slutet av januari. Ska ha en kurs i Medicinsk Yoga och en i Fitnessyoga. Jättekul att det får fortsätta ”so far”. Vet ju inte hur det blir med vår friskvård än och hur det ska läggas upp när vi får en ny organisation ”i ryggen” Kanske vi kan få mer besked snart för det är så himla jobbigt med den här ovissheten. Även om jag försöker tränga bort och tänka att det ordnar sig alltid. Herregud man är väl inte mer än människa!?!?!?

Nyårshelgen firade vi här hemma med ungdomarna. I år sköts det värre än någonsin och nån finanskris märktes då inte av, eller också sköt man i vanmakt?  Men det var jättefina fyrverkerier att skåda runt om där vi bor. Och våra grabbar bidrog med lite men vi har försökt att bromsa ner kostnaderna även om det var lite gnäll.

Min mellanson och hans vän var i Åre över nyårsveckan och där var fastligt kallt. Men de åkte skidor ändå så gott som varje dag och var jättenöjda när de kom hem. Fått en massa frisk luft. 🙂

Yngste sonen har inte mått så bra med sin förkylning men verkar komma på benen nu. Hoppas det ordnar sig med jobb för honom snart för det är förskräckligt tråkigt för honom att inte få tag i nåt.

Äldste sonen med havande fru har kollat på barnvagnar och jag baxnade nästan när de talade om vad såna kostar idag. Jisses, nästan som en begagnad bil?? Näe..men tycker det verkar himla dyrt i alla fall. Sonen försöker dock övertyga sin mor om att de i första hand ska försöka få tag i en begagnad ”fin” vagn. De vill ju ha ordentliga hjul så de kan gå ut i lite knaggligare terräng än asfalt. Men det ska ordna sig, de är så duktiga de två på det…. att fixa till det bra! 🙂

Älsklingen ska börja jobba efter drygt två veckors ledighet och känner väl inte sån entusiasm direkt att hänga på taken med plåtar när det varit så kallt. Förut snöade det så det kan bli att de får skotta på tak också.  Men det brukar bli bra bara han kommer igång. Så är det väl för oss alla.. det där första steget tillbaka efter ledighet .. men bara man varit där en stund så är det som det aldrig varit  nån ledighet.  Lustigt det där men kanske tur. Precis som när man fött barn och tänk att aldrig mer… men så är det glömt det där jobbiga och man vill ha fler. Nog tur det är så!

Jag vill tacka så jättemycket för alla era kommentarer och hälsningar på mail och blogg! Jättehärligt att läsa och värmer gott som tusingen!! Nu kommer jag att forsätta min dagliga skrivning igen och ska läsa hos er så fort jag kan och hinner.

Må så gott allesammans och ha det bäst! Hoppas ni får precis som ni vill!!

*tusen kramar**

På bilden en frisk Moniqa!  😉

julmoniqa

januari 6, 2009 - Posted by | 1 yoga, kurser, Skönhet och Hälsa, Stroke, yoga må bra | ,

7 kommentarer »

  1. Vi hade färre smällar än tidigare år faktiskt. Förr har det ploppat i närmare två timmar efter midnatt, men i år var det klappat och klart vid halvett.
    Yog ahar jag funderat på att testa många gånger, men det har inte blivit av. Ska däremot börja simma igen. Längtar till bassängen jättemycket, förr simmade jag minst ett par gånger i veckan.
    Ha en fin dag! Kram från betongen

    Kommentar av Asfaltmamman | januari 6, 2009 | Svara

  2. Sa himla harligt att det blir ljusare nu igen. Me like!
    Och hall dig frisk nu, horredu. 🙂

    Kommentar av Myra | januari 6, 2009 | Svara

  3. gott nytt år till dig med! Vi köpte en ”Rolls Royce” när vi fick barn, men det visade sig vara helt Ok. den kostade 4800 kr men vi sålde den, fyra / fem år senare, för 3500 kr. Så det blev inte så farligt alls.

    Kommentar av pantheraleo | januari 6, 2009 | Svara

  4. Skönt att ni piggnat på er igen! Usch ja, det första steget tillbaka efter ledighet…. Men det hade nog varit värre om det varit tvärtom – att man längtar till jobbet 😉

    Kommentar av uttern | januari 6, 2009 | Svara

  5. Min bror håller på säljer deras barnvagn, men ni bor ju en bit i från oss.
    SYND

    Vad intressant det låter med Yoga, kanske nått man ksa testa på.
    Skönt att du mår bra. Här är det också bra faktiskt *peppar,peppar*
    Lite skönt tycker jag att det är nu när vardagen börjar igen, även om det har varit skönt med helgerna. Men nu är man så mätt i magen så man måste börja röra sig igen 😉
    kram kram massor!

    Kommentar av Miss K | januari 6, 2009 | Svara

  6. Asfaltisen: Ja, yoga kan jag verkligen rekommendera…det behöver inte vara så himlans märkvärdigt… bara att lära sig anda yogiskt stärker både kropp och själ otroligt. Jag gillar också att simma… älskar att vara i vattnet! Må så gott! *kram*

    Myra: Jag ska verkligen göra allt för att hplla mig frisk nu…känns som vi haft vår dos nu. *kraam Ha det fint!

    Lejonet: Tack för välgångsönskningen! 🙂 Ja, jag vet att det brukar gå att sälja dom och så sa sonen också. Det blir säkert bra! *kram*

    Uttern: Ja, längta tilljobbet gör jag väl inte direkt även omjag trivs med det. Gött att skrota lite hemma och göra det man har lust till. *kraam* Ha det gott!

    Miss K : Ja det är inte bara synd för barnvagnen att du bor så långt bort. Skulle var fint om vi bodde lite närmre tycker jag allt. 🙂 Yogan skulle passa dig ypperligt.. särskilt yogaandningen som stärker både kropp och själ Ha det gott nu. *kraam* 🙂

    Kommentar av Moniqa | januari 7, 2009 | Svara

  7. Det skulle inte vara helt fel att bo lite närmre. Det skulle ha varit trevligt! Kram

    Kommentar av Miss K | januari 7, 2009 | Svara


Kommentera

