Lightyliving

Live now when you are alive

Frisk efter sjuk Jul!

Först låg jag på måndagen före jul och sen Älsklingen på julafton och sen vakade jag hos min mor mellan Juldagen och annandagen. Fruktansvärd influensa eller vad det är. Hög feber, som taggtråd i halsen med hosta. Och helt utslagen. Fy sjutton. Tur att jag ringde min mor för hon var alldeles förvirrad och höll p att torka ut. När hon hostade hade hon kräkts av kväljningar så hon inte kunnat få i sig nåt. Hon såg så eländig ut men det är gott gry i henne och igår närjag var hos henne hade hon duschat och fixat håret. Helt otroligt efter hur hon mådde för npågra dagar sen, men helt UNDERBART!

Jag har lite hosta kvar men mår helt okej. Älsklingens feber har gått upp och ner. Även min bror och min yngste son fick det här på juldagen. Verkar dock som det släpper fort med det där värsta stadiet. Och tur att jag och Älsklingen sjuknade omvartannat så vi kunde fixa till det skapligt med Julen. Han lagade all mat nästan för jag var sjuk innan sen fick jag ta över efter julafton. Tur att grabbarna är vuxna och självgående!

Idag och i morron ska jag jobba sen är jag ledig en vecka igen. Typiskt bra tycker jag. *skratt*

Hoppas ni får en fin fortsättning på veckan och får må bra. Här är -15 grader nu på morronen och biter kallt i kinderna.

*kram på er**

december 29, 2008 - Posted by | Uncategorized | ,

11 kommentarer »

  1. Oj! Tur ni är bättre nu. Den här influensan som går är riktigt jobbig. Usch. Jag har lyckats *peppar peppar ta i trä* hålla mig undan den, trots att mannen och många andra i släkten varit däckade. Jag kände mig sjuk men så pulade jag i mig Esberitox och efter det så har jag inte känt mig sjuk.
    Hoppas ni får vara pigga och raska på nyår.
    Kram och God fortsättning

    Kommentar av Jules | december 29, 2008 | Svara

  2. Samma scenario här ! Förkylningen är vidrig men va skönt att ni är på G igen och att mamma orkade med den. Hoppas du får en bra måndag, kram

    Kommentar av dagdrivaren | december 29, 2008 | Svara

  3. Det e inte många som e friska nu, mysko detta. Hos oss har det varit ngt magvirus av ngt slag, jag e fortfarande inte helt i balans. Krya på er ! Kram

    Kommentar av ullies | december 30, 2008 | Svara

  4. Men vilken otur ni har haft! Nu håller vi tummarna för att alla får vara friska så att det gamla året avslutas på bästa sätt och det nya börjar bra!
    Kram!

    Kommentar av znogge | december 30, 2008 | Svara

  5. En dag för tidigt…Gott Nytt År kära Lighty med familj.
    Kram ❤

    Kommentar av Jules | december 30, 2008 | Svara

  6. Hej hej!
    Hoppas att ni har repat er nu. Vi låg också sjuka under hela julen, till och med hunden blev sjuk.
    Sitter på jobbet och förgås av tristess, det är så tyst och lugnt och det känns nästan onödigt att ha kommit in till kontoret idag.

    God fortsättning på det nya året!

    Bamsekram från betongen

    Kommentar av Asfaltmamman | januari 2, 2009 | Svara

  7. Men hjalp. Hoppas ni ar pa fotter vid det har laget nu. Allihop.

    Har har vi dock som tradition att vara sjuka pa julafton. Det har inte slagit fel en endaste gang de senaste aren. Men vi varierar oss. Det har varit bade forkylningar, influensor, vattenkoppor och jag vet inte vad. I ar var det halsont och feber.

    Onskar dig ett toppenar!

    Kommentar av Myra | januari 2, 2009 | Svara

  8. Samma här, var sjuk till och från mellan jul och nyår. Många omkring som är sjuka. Skönt att du har kryat på dig i allafall! 🙂
    HOppas på att du ändå hade ne bra jul och nyår!
    Kram kram
    K

    Kommentar av Miss K | januari 3, 2009 | Svara

  9. God fortsättning på det nya året! Jag hoppas Ni alla blivit friska så Ni kan njuta av det kyliga men härliga vintervädret. Varma kramar

    Kommentar av Malin | januari 4, 2009 | Svara

  10. Många som är förkylda, så är fallet även här. Åkt på en rejäl förkylning. Men det går ju över och fortsättningen på året skall banne mig bli mer infektionsfri…hoppas jag.

    God fortsättning, vännen!

    Kramis Liselott

    Kommentar av Liselott | januari 4, 2009 | Svara

  11. Hoppas verkligen att ni har tillfrisknat ordentligt… det blev ju en för bedrövlig jul.
    Härmed önskar jag dig en mycket bättre fortsättning på det nya året och en stor kram får du också. KRAM!

    Kommentar av Skatan | januari 5, 2009 | Svara


Kommentera

