Lightyliving

Live now when you are alive

Gäsp… lyckades svimma av 20 minuter…

men det är nog tillräckligt för hjärnan tror jag för nu känner jag mig piggare. Var precis ute med kissarna i sele på gårdsplanen här och de fick till sin stora förundran se en blinkande jättestor plåtfågel som brummade på himlen här. Så himla konstigt!  🙂  Ja de har mycket de ska uppleva och se att det bara är som det är. De gillar inte det våta kalla på backen och snön är så gott somborta  här. BAra några stackars snöfläckar.  En stor fet svart katt satte uppe vid skogskanten och kollade in mina vackra ungkattor. Men han höll sig alldeles stilla. Bassey betraktade honom misstänksamt men tuggade lite nonchalant på grässtrån. Shirley verkade helt ovetande om hans exixtens i sina försök att bestiga sockertoppsgranens belysning.  De är så olika de två systrarna. Kul att se och notera. 🙂 Bassey får vi hålla koll på så hon inte blir en riktig fetkatt för hon springer iväg till matskålen hela tiden.  Shirley hon äter bara när hon är riktigt hungrig. Tror det skiljer nästan ett kilo på dom i storlek. Tjockisen är mest lik på sin mors sida och Lillan är lik på sin fars. 🙂  Precis som i de flesta familjer alltså!

Nu ska jag ta lite mellanmål och kolla om det är nåt att se på TV. Även om jag inte kan sova kan jag ju vila mig och softa lite. Tids nog är det helg och då drar det igång här med allt det sista som ska göras. Men då är vi ju flera som kan hjälpas åt.  Mysigt! 🙂

Ska bara kolla lite på ”de Vita Bloggarna” med sina underbara inredningar lite först på min bloggrollslänkar  🙂

december 18, 2008 - Posted by | inspiration | ,

2 kommentarer »

  1. Katter är för underbara 🙂 Jag har två stycken oxå, en hona som är döbusig och en hane som är toklat. Lika gamla men jisös så olika.
    Ha det bäst//Kramiz

    Kommentar av Zassi | december 18, 2008 | Svara

  2. Att leva’ medan man har liv eller vänta tills det går i repris??
    Det är frågan som blir hängande i luften som en snöflinga-vit och ren.

    MVH Gladiatan

    Kommentar av anneli hallgren | december 18, 2008 | Svara


Kommentera

