Lightyliving

Live now when you are alive

Julmat och julbord

Nu börjar alla dessa skriverier om vad du ska äta och inte i julens frosserier. Det är olika rön om maten nu för tiden.

Jag själv håller dock på att jag ska äta lite av det mesta julafton och juldagen sedan är det som vanligt igen. Vi gör bara sån mat som känns rätt för oss och sen toppar det med hemgjort godis. Rotsaker i ugn med flingsalt är väldigt uppskattat och lammfärsbiffar. Både den sedvanliga skinkan och hemmagjord rödbetssallad och sillinläggningar.

http://www.aftonbladet.se/jul2008/julmat/article4007855.ab

På fredag ska vi även på julbord med Älsklingens jobb. Då brukar jag hålla mig till alla fiskrätter. Finns ju hur mycket smaskens som helst och jag blir inte lika äckligt mätt som av allt det andra kötteriet.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article3998074.ab

december 17, 2008 - Posted by | alternativ, inspiration | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

