Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag veckan innan jul

Jordbävning i SKÅNE!?!?  Nu tror jag minsann det är oro i energierna! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Usch…minns när det skalv här för några år sen, tror centrum låg meråt Vänerhållet och jag stod i köket hos min mor. Plötsligt kändes ett hårt liksom tryck i golvet, snabb och hårt. Vi trodde att NU SMÄLLER PANNAN, men det var ett skalv visade det sig sen. Men det här är värre förstår jag.  Känns lite underligt att det är så i Sverige. Men vi hänger ju ihop med resten av världen so why not?

På morgonen gjorde jag lite classisk yoga istället. Kände för mera fysiska rörelser. SOlhälsningen och krigarserien. Kanske det fysiska i mig som behövde en skjuts?  Gjorde i alla fall gott.

Hduschat och tvättat håret, intagit min frukost och ska nu ge mig iväg till jobbet. Idag är inget som ska göras när jag ska hem utan jag kan dra hem till vila. Tänk att det ska bli så besvärligt när det blir nåt annat. Gårdagens lunch satte käppar i hjulet för min nattsömn. Hade jättesvårt att somna trots alla knep jag kan. Hjärnan är tyvärr för stresskänslig, svårt att fatta för mig. Men jag vet ju det för jag blir påmind varje gång.

Ute har kommit lite mera nysnö och det är så fint. Men verkar inte så många kallgrader… är nog på nollan. Hoppas nu det får stanna kvar över helgerna. Skulle vara mysigt.

Igår körde min äldste son körlektion igen och det gick bra. Jag har blivit ombedd att skriva ner alla namn i släkten bakåt så de ha att välja på med mellannamn när så är dags. KÄnner mig som den där flickan på reklamen som ringer sin pappa om packningen när de ska till fjällen… har svårt att vänta… *hihi* men när jul och allt är över så brukar ju tiden gå så fort tycker jag. Vips så är det maj. På fredag ska de iväg på ultraljud, kära nån va spännande för dom. Och särskilt för sonen som då får en bild av det som växer, som mamma är man ju mera medveten om hur det växer där.  🙂  Med blåsa som blivit mindre på nåt sätt och man måste springa ofta , det börjar ta emot lite när man böjer sig ner, man kanske har halsbränna för första gången i livet o s v. Mmh, mysigt är det och så stort det där med att det finns ett litet liv som växer.  En fortsättning på släkten liksom och en själv. 🙂

Jahapp, nej nu har jag inte tid att skriva mer for now. Må så gott och ha en bra dag!  *kraam*

december 16, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy | , ,

1 kommentar »

  1. Jag läste att det skälvt till hos Stef oxå.
    Det måste vara hur spännande som helst att bli farmor *ler* åhhh. Å spännande för din son och hans fru.
    Nu ska jag lägga på ett kol – julklappar ska köpas…*ler*
    Ha en underbar tisdag.
    kram

    Kommentar av Jules | december 16, 2008 | Svara


Kommentera

