Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och snön faller vitt och vackert

det är skönt att vi inte ska ut och åka långt nu. Har jobbat förmiddag och vilat efter maten en stund. Älsklingen är hemma för han har haft så ont i rygger efter att ha burit en massa tunga plåtar på jobbet. Konstigt att detinte kommitlängre i byggbranschen när man tänker på hur saker ska hanteras sen. Men han är bättre idag efter lite mjukbehandling. 😉

Våra kissar galopperar omkring här både på övervåning och detta plan. Verkar som de har lite snöyra i sig de också. Men de gillar inte att gå i snön. *hihi*

I helgen ska vi i alla fall få hit två av våra grabbar. Längesedan de var här. Ska bli kul! 🙂

I morron tänkte jag testa det där pepparkaksmuffinsreceptet. Så ska man toppa med ädelost. Verkar supersmaskens. 🙂

Videon i förra inlägget fick jag av min yogalärare Maria Graflund. Den är så tänkvärd och ställer verkligen allt på sin spets med tillvaron. Är glad att jag har såna vänner som ger mig lite support och tankar. 🙂 Att vara lycklig sitter inte i om man har armar och ben. Det går mycket djupare än så.

Life is a fact……… to live is an art

säger grundaren av Art Of Living, Sri Sri Ravi Shankar. Kort och heltäckande känns den meningen. 🙂

http://www.artofliving.org/

Ja, så nu ska jag försöka mig på lite art i helgen och leva. Ikväll ska jag kolla på Idol-finalen. Jag vill ju givetvis min favorit Alice ska vinna men får väl inse det massiva stödet för Kevin. Han r ju outstanding, men så har han ju varit ända från början. Det roliga med Alice är att ha fått se henne växa helt otroligt som artist på så kort tid. Trots att hon är väldans ung glömmer man nästan det för hon låter och uppträder så bra. 🙂 Vad månde bliva?

Önskar er en bra och fin helg och att ni får som ni vill!  Må s gott! *många kramar från ett snöigt Värmland*

december 12, 2008 - Posted by | inspiration, yoga må bra | , ,

1 kommentar »

  1. Vi ska också ha ungdomarna hemma i helgen vilket ska bli trevligt. Med respektive dessutom…
    Hoppas ni får en fin Luciahelg tillsammans!

    Kram!

    Kommentar av znogge | december 12, 2008 | Svara


Kommentera

