Lightyliving

Live now when you are alive

Jag har fått min DVD från sista kursdagen i Medicinsk Yoga på Axelsons med Göran Boll

Ja, den låg i posten och så roligt det var att kolla på den och fick tillbaka den där känslan som var då. Både sorgligt och mäktigt kul på samma gång. Alltid sorgligt med avsked men också jättekul att fixat den kursen. Göran Boll är en underbar lärare och tålmodig som få och har en välkommen humor i allt det seriösa.  Oslagbar kombination. 🙂  Troligen det som gör att kursen känns så hel och ordentlig men ändå lämnar roliga minnen.

http://www.medicinskyoga.se/

Det var härligt att få gå fram där och hämta sitt diplom som utexminerad instruktör i medicinsk yoga. Men oj så mycket mer det finns att lära. Det är det som är tjusningen på nåt vis. I yoga blir man aldrig färdig. Det är en ständig övning i att vara närvarande  och fokuserad.  Verkligen en utmaning för såna vildhjärnor som jag.  *hehe*

Vi fick i uppdrag att välja ett av startpaketen och göra det i sex veckor, helst dagligen, sen ska vi maila Göran och berätta hur det är. Om vi känt några förändringar eller nåt annat vi vill berätta eller fråga. Jättebra att vi  inte släpps direkt. Lätt att sen komma hem och allt faller i glömska, särskilt för de som inte hållit på med yoga förut. Jag har dock lätt eftersom jag även använder det i jobbet.

För mig har det bidragit till att jag kunnat sluta med min medicin Tramadol och mår nu mycket bättre både fysiskt och psykiskt. Har kunna tackla ett hotande cancerbesked som visade sig vara benignt. Ja, det är mycket som yogan stärkt mig med. Tack Göran Boll för att det finns såna eldsjälar som du. 🙂

Har tänt i pannan och värmen börjar komma tillbaka. Det var bara 18 grader när jag kom hem och det avskyr jag- känns kallt när man sätter sig. Huu,, nej… minst 22 ska det vara. Himla tur vi har gott om ved. Tack Älsklingen för ditt slit me den!

Kissarna far omkring och är så glada att matte är hemma igen efter jobbet. Bollar far omkring och de små skinnbitarna som är kvar av leksaksmössen likaså. *hehe* Funderar på att köpa ett fårskinn, och klippa till små bitar allt eftersom. De är galna i ullen. Särskilt plädar och vantar.

Ni får ha en fortsatt bra måndag och må så gott!

*kraam**

december 8, 2008 - Posted by | 1 yoga, breathing, den innersta källan, energy, inspiration, kurser, omvandling, positiv, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, utmaning, vibration, yoga må bra | , ,

1 kommentar »

  1. Jag lär mig något nytt varje gång jag tittar in hos dig *ler*
    Vad härligt att läsa – blir glad när du är glad.
    Jaaa varmt ska det vara *ler* här blev det väderomslag och i natt…och så ökade temperaturen inomhus – så mycket – att jag svettades – hihihi – det händer inte ofta. Jag klagar inte. Hellre för varmt än kallt.
    Kramar och jättetack för alla värmande ord, tankar och peppningar. Det betyder jättemycket.

    Kommentar av Jules | december 8, 2008 | Svara


Kommentera

