Lightyliving

Live now when you are alive

Gomorron tisdag på er!

Har sovit gott och gjort ypga nu på morgonen. Blev ryggflex och Sat Kriyan. Och andningsmeditation. Skööönt!  När jag kom ner i köket hörde jag ett ynkligt jamande…och öppnade källardörren och där kurrade Shirley till och sprang ut i ”friheten”. Hon hade antagligen smitit ner med husse som inget märkt med sina morronsömniga ögon. Jisses vad hon var glad och sprang omkring. *hihi* Hon hade ju varit där över en timme.

Idag ska vi fira min yngste bror som fyller 45 år. Tänk att lillebror blivit så stor!?!? När jag fick min äldste son så kallade jag ofta honom för min brors namn och det var nog såna där barndomsminnen som satt sig.  🙂  Jag var ju 10 år när jag fick min lillebror och minns hans späda år ganska bra.

Ska ta och ta det lugnt idag och vila ordentligt mitt på dagen. Blev ju lite si och så med detigår eftersom jag hadeläkartid när jag vanligtvis brukar vila. Men så måste det bli ibland. Min läkare är så himla bra och vi pratade en hel del om det kognitiva och han sa att jag skulle komma ihåg att de där personerna som kan känna sig avundsjuk på för att de är så duktiga och orkar med så mycket är väldigt få. Och ofta jagar de hela tiden efter mera utan att stanna upp och njuta av det som är. Det gav mig lite tankeställare. Jag vill ju så mycket och har mått så dåligt av att hindras av min hjärnskada.  Men nu känns det som jag accepterat hur det är och att jag kan glädjas åt allt det som faktiskt fungerar. 🙂  Tack snälla farbror doktorn!! 🙂

Önskar er en bra tisdag och att ni får som ni vill! Må så gott! Skriver kanske mera senare på eftermiddagen.

**varmaste kramar från östkanten av Värmland***

05_04_82-candle_web

december 2, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , ,

3 kommentarer »

  1. Människor som alltid måste göra något eller har något på gång är oftast väldigt oroliga själar så var inte för avis på dem. Det är inget att eftertrakta!
    Kram!

    Kommentar av znogge | december 2, 2008 | Svara

  2. 45 år… Jag minns när min mamma fyllde 30, och då tyckte jag hon var sååå gammal. Nu är jag själv 33 år, och åren går rasande fort.

    Kul att du hittade in på min vardagsblogg. Kolla gärna in min inredningsblogg http://kagaborg.blogstpot.com också, om du har intresse för det. Jag är precis ny i den branschen 🙂

    Kram Anna

    Kommentar av Anna Drott | december 2, 2008 | Svara

  3. Heej Anna… har redan hittat den!! jättemysig!

    Kommentar av moniqas | december 2, 2008 | Svara


Kommentera

