Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag med vårvindar i slutet av november

Ja, det är ju typiskt nu då när det är advent i helgen att det ska blaska på då!!! *grr* Så trist tycker jag. Men men..så är det. Får se till att sätta fram mycket ljus och lyktor påtrappen som lyser upp i mörkret. Har en stor och tv åmindre, men tror jag ska köpa en sån där lantern-modell större. De är jättefina. Såg att Jysk har mindre såna för 39 kronor. Kanske ska ta en tur dit och käöpa några att ha inne. Är bra med små lyktor inne så lågorna är innanför nu när jag har nyfikna kattfröknar. De är ju så mycket snyggare MED morrhår. *hehe*

Har gjort min yoga och idag testade jag ett program som kallas Startpaket 1. En hel del Eldandning och rotlås var med. Är nyttigt tror jag. Bra syresättning och stark bäckenbotten! 😉

Idag ska jag skriva ihop mer om vårt jobb med friskvård så det blir med när vi sen ska placeras i ”fack” vid omorganisationen.  Min kollega har som tur är gjort sammanställningar och statistik både på aktiviteter och behandlingar. Idag är det ju så. Har man ingen statistik som kan visa vad man gör så har man  inget gjort.

Älsklingen kom hem tryggt och hade med sig en STOR påse med färska räkor som han köpt i Feskekörka i Göteborg innan han och hans arbetskompis åkte hem igår. Det var smaskens kan jag intyga!! 🙂 Otrolig skillnad på färska och djupfrysta upptinade.  Men lärde av en ICA-handlare på 70-talet att man kan snabbtina i saltat ljummet vatten om man strax ska servera så blir det ”nästan” som färsk smak.

Det är oroligt där nere i Thailand och Indien hör jag på nyheterna. Hoppas det lugnar ner sig och de som ska därifrån kommer tryggt iväg. Är glad att min son med fru har sin resa avklarad.  🙂

Hör även att Mona Sahlin tycker hela Sverige behöver en krisplan. INte bara bankerna och det låter väl vettigt. Varslen haglar ju så gott som varje dag och jag undrar lite hur det ska sluta efter åren med köplust och folk har skaffat sig boenden som nu blivit för dyra. Att sen bli utan jobb är ju en katastrof i såna lägen.

Jahapp…jag ska nu ta mig till jobbet i halkan och blötan. Önskar er en bra torsdag och att ni får som ni vill!

*kraam**

november 27, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Skönhet och Hälsa, Stroke | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Om jag ställer mig på min balkong och blåser mot söder – nu håller vi tummarna – så kanske det kommer lite nordliga och kyliga vindar till dina trakter. Vad säger du? Ska jag testa :p
    Det är så tråkigt att det ska slaska nu. Första advent ska vara lullilullig med både snö och rimfrost på fönstret.
    Lyktor – det blir så vacker. Jaaa, kissekatterna är så mycket sötare om de har kvar sina morrhår. Hade en kattfröken i min ungdom och pja hon gick lite för nära ett ljus – lite svedd i pälsen blev hon, men det var ingen fara på taket – efter den incidenten så gick hon den STORA omvägen förbi ljusen.
    Ha en underbra dag och kör försiktigt.
    Kramar

    Kommentar av Jules | november 27, 2008 | Svara

  2. Oj..ja det var ju tur det gick bra för henne! Och du är tillbaka från sjukhuset! *kraam* Må så gott!

    Kommentar av Moniqa | november 27, 2008 | Svara


Kommentera

