Lightyliving

Live now when you are alive

Ska kolla på House ikväll

men sen måste jag se till att lägga mig. Har sovit efter lunch så jag kan nog somna lätt. Eldar i pannan och har lekt med mina kissar. En lugn kväll.

I morgon ska jag få information om hur jag blir drabbad vid omstruktureringen av vårt landsting där allt ska bli centraliserat till Örebro. Jag vet inte vem som ska bli min chef eller hur jag ska jobba med friskvård, eller om det alls blir friskvård. Jaja, ingenting att lägga för mycket oro i. det blir som det blir. Allt bestäms ju ändå över mitt huvud. Men visst sätter sig sånt här kroppen. Ovisshet är det värsta man kan ha. Bättre med en obekväm vetskap än sväva i okunskap.

Känner sorg för att en f d arbetskamrat gick bort i fredags efter nästan ett års kamp mot cancern. Hon hann bara vara hemma någon månad av sin pensionering när hon blev sjuk. Känns så overkligt och så himla tråkigt. Ja, får tända ljus för henne och önska henne frid och att hon har det bra nu efter alla plågor. Så skört livet är och oförutsägbart,… när det händer sånt här blir man ännu mera medveten om vad viktigt det är att leva i nuet och försöka uppleva varje stund. 

Annars är här lugnt och det lunkar på. Får vara tacksam att jag trots allt orkar så pass som jag gör och nöja mig med det. Hoppas ni har det bra i stugorna och att ni får som ni vill!

*kraam*

05_04_82-candle_web

november 25, 2008 - Posted by | Simple life | , ,

4 kommentarer »

  1. En gräslig sjukdom måste jag säga. Även om många blir friska så är det många som inte blir det… Tungt.
    Kram!

    Kommentar av znogge | november 25, 2008 | Svara

  2. Tungt när någon nära går bort. Jag förlorade min farfar för drygt en vecka sedan. Känns så himla overkligt…

    Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig, med tanke på omstruktureringen. Jag ska hålla tummarna. 🙂

    Kommentar av Myra | november 25, 2008 | Svara

  3. Znogge och Myra, tack, ni är så varmt medkännande och förstående, Livet är i förändring hela tiden, men ibland så är det lite väl mycket som händer runt omkring. Då är det gott med vänner som säger snälla ord. *kraam*

    Kommentar av moniqas | november 26, 2008 | Svara

  4. Det är en hemsk sjukdom. Det är så ledsamt.
    Kram

    Kommentar av Jules | november 26, 2008 | Svara


Kommentera

