Lightyliving

Live now when you are alive

Yogamattor i ull

En sådan matta ingick i kursen när jag gick medicinsk yoga på Axelsons för Göran Boll. Den är så varm och skön att ligga på. Den passar bra för kundaliniövningar när man sitter eller ligger mycket och duger gott när man står i positioner också. 🙂

http://www.yogayoga.nu/yogashop/index.htm

 

HAr gjort min morronyoga, start 3, och ska göra den i 6 veckor sedan kommer Göran Boll att skicka förfrågan om vad som hänt och hur det känns. Ska bli spännande att se hur mycket uthålligare jag blir i armar och skuldror. Har ju haft problem med att hålla armarna uppåt när jag t ex ska föna håret för de liksom blivit förlamade, men det börjar redan kännas bättre. ”Stroke-sidan” har ju lite sämre uthållighet efter som hjärnan ligger ”på” hela tiden och har så stor grundspänning i avslappnat tillstånd. Därför blir det mjölksyrekänsla så fort i den sidan. När jag ska skala potatis orkar jag inte många tag förrän jag måste slppa taget och skaka lös musklerna som krampar ihop sig. Jobbigt men ett faktum.

Idag ska jag skriva ihop det vi gick igenom i fredag jag och min kollega om friskvården. Har lite ledig tid innan fikat som jag kan sätta mig med det. Ska väl få ihop något bra hoppas jag så man förstår hur viktiga vi är och vilken nytta vi gör.

Ute är det mulet och omkring 0 grader och lite småflingor. Verkar inte så svårskrapat på bilen. Önskar er en fin måndag och att ni får som ni vill! Må så gott!

*Kraam*

november 24, 2008 - Posted by | 1 yoga, inspiration, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , , ,

2 kommentarer »

  1. Låter helmysigt med en yogamatta i ull. Allt som är varmt är bra *ler*
    Här är det snö, massor med snö. Snöröjarna har fullt upp.
    Ha en fin måndag.
    Kram

    Kommentar av Jules | november 24, 2008 | Svara

  2. Tack du goa! Ja..man kan ju göra annat än yoga för den delen också på en så skön matta. *hehe*

    Kommentar av Moniqa | november 24, 2008 | Svara


Kommentera

