Lightyliving

Live now when you are alive

Nu är jag instruktör i medicinsk yoga!!!!

Idag gick jag sista kursdagen sedan 1 september och fick mitt diplom efter genomgången grundutbildning. Gissa om jag känner mig glad och stolt!  Jag klarade det! Och så roligt och intressant det varit.

Göran Boll är en sådan fantastisk lärare och människa. Så otroligt seriös och kunnig, och vilket tålamod med alla frågor. Ingen fråga var oviktig. Vi fick verkligen lära oss från grunden och han fick oss att göra vårt bästa. Jag kan rekommendera å det varmaste att gå den kursen om du vill ha verktyg för självhjälp och läkning, både för din egen del och för de som du lär ut till.

Vi behöver så väl dessa kunskaper i att skapa balans i tillvaron och hålla oss mjuka och spänstiga både i kroppen och sinnet.

Jag kom upp till Stockholm igår och övernattade hos min son i Nacka Strand. Först var vi på en restaurang och åt god mat. Sen bussen hem til honom. Jag började titta på det där programmet om fett och rätt som det var började brandlarmet att gå i hela byggnaden. Så det var bara att slita på sig ytterkläder och ge sig ut för att få reda på vad som hänt. Antagligen någon som rökt inne eller stekt för mycket? Men efter en kvart så tystnade den hemska signalen. Fast det är ju tur att den hörs så bra. Så programmet hade precis tagit slut när vi fick gå in igen. Typiskt  men det finns väl på hemsidan antar jag. Ska kolla det i morron. Nu är jag trött och ska ge mig till sängs efter en händelserik dag! Min yngste son har varit kattvakt här och det har gått så bra men kissarna är så glada att ha matte hemma igen. de har busat omkring som sjutton och roat mig. *hihi*

Må så gott och var rädda om er! Ta några extra djupa fräscha andetag och slappna av och sov gott!

*kraam**

november 17, 2008 - Posted by | 1 yoga, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Tänkte på dig igår, skulle så gärna vilja lära mig några enkla yogaövningar som jag kan klara av här hemma på morgonen. Har du nåt bra tips till en tant som ramlar ur träd och har muskler som drar ihop sig i försvar? Har inte vågat träna sen jag föll ur för kroppen är så stel och öm och har fått för mig att yogan skulle hjälpa mig sträcka ut och mjuka upp, så jag kan klättra mera 😀

    Grattis till examen!

    Kommentar av Märtagreta | november 18, 2008 | Svara

  2. Så typiskt mig, jag hittade alla dina bra länkar i rollen, så nu har jag fått lite tips, tack!

    Kommentar av Märtagreta | november 18, 2008 | Svara


Kommentera

