Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag men känns som fredag………..

fattar inte.. men antagligen är det för Älsklingen kommer hem ikväll efter några nätters bortavaro p g a jobb på annan ort.  Känns lite pirrigt   *hihi*

Igår var vi ute med jobbet och käkade på en Vietnamesisk restaurang. Jag tog inte sushi som jag tänkt först utan biff med blandade grönsaker och det var himmelst gott. Sushin är ju så mycket risgrejor och så  lite annat sa de andra som tog men visst… gott med såserna som var till  Min tallrik var dock full av smakfyllda grejor och tog mer av det än ris.  Till efterrätt tog jag friterad ananas med chokladsås och glass. Mmmm..var proppmätt men vi sa det min en kollega och jag när vi gick till bilen att det är märkligt när man äter typ ”kinamat” att maninte blir så där tungt mätt som vid t ex julbord. Mådde gott som sjutton och sov som en stock i natt och vaknade en timme efter att klockan ringt gomorron. *skratt* blev till att bara kliva in i duschen och sen en tallrik med blandat musli och sen iväg till jobbet.

Känner mig mycket bättre idag fån förkylningen och igår på  sista yogagruppen så kände jag att det höll på att vända åt rätt håll. KÄnde energin strömma till. Härligt! Nu är det uppehåll medmina grupper fram till slutet på januari. Får yoga för mig själv och underhålla min egen kropp och själ. 🙂 Och nästa vecka är sista gången med Medicinsk yoga på Axelsons.  Då får jag ett DIPLOM!  *hihi* känns lite märkvärdigt faktiskt.

Anävnder mig av de olika yogaövningarna till mina massagekudner och fram för allt så är det andningen. Jag lär dom att man kan ta ett djupt andetag när som helst i princip. Så att magen blir engagerad och släpper på den där nervknuten som blir av stressen. Så otroligt enkelt att man knappt kan fatta det. Och helt gratis!! Alla andningsmuskler stretchas och ger bättre utrymme för andetagen. Samtidigt som man både gör sig av med skräp som rensas ut via lungorna och sen ny energi som andas in. det behövs bara att börja. Och andas måste man ju. 🙂

Nu sk jag vila en stund efter maten och samla kraft. Behöver slänga ut mattor och fräscha upp här inför helgen men det kan vänta också om jag inte orkar.  Vi är ju två som kan greja i morron! 🙂

Hoppas ni får som ni vill  och må så gott!

**kraam från östkanten av Värmland***

november 13, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Jag skulle verkligen behöva lära mig att andas rätt.
    Får kolla upp om det finns nånstans här i närheten där jag kan lära mig det.
    Det är bra, ta älsklingen till hjälp imorgon.
    Min älsking får hjälpa till med det mesta här hemma just nu – det känns lite ovant – men det går det också.
    Kramisar

    Kommentar av Jules | november 13, 2008 | Svara

  2. Men i ärlighetens namn så är det sällan man ser överviktiga kineser så kanske är det något speciellt med sammansättningen! Så mätt och däst som man blir efter ett julbord är i alla fall inte behagligt.

    Kram!

    Kommentar av znogge | november 13, 2008 | Svara


Kommentera

