Lightyliving

Live now when you are alive

Fettkriget

Ja, det programmet ska då jag kolla på! Tänk så många olika åsikter det är om vad man ska äta!?!? Men jag förstår alldeles av mig själv att alla halvfabrikat och annat skräp som säljs att det inte är bra för kroppen…jisses… är det så svårt??? Rena råvaror tillagat på ett sunt sätt och äta så man känner sig 80% mätt. Då har man kommit långt i att må bra. För om man äter sig så där proppmätt så tänjs magsäcken ut och jag känner mig hungrigare fortare.

http://www.tv4.se/1.713842/2008/11/10/nasta_veckas_kalla_fakta_fettkriget

november 11, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , , , , ,

3 kommentarer »

  1. Många halvfabrikat innehåller mer fett än vad man kan tro. För övrigt behöver det inte vara så komplicerat tycker jag! Vettig sund kost och så en dos motion. Det blir bra.
    Kram!

    Kommentar av znogge | november 11, 2008 | Svara

  2. Kan bara hålla med, halv- och helfabrikat och rena råvaror, det är ju egentligen så lätt. Tänkte också se programmet, verkar intressant.

    Krya på dig!

    Kommentar av Märtagreta | november 11, 2008 | Svara

  3. Köpte den där boken om tillsatser i mat på centraeln i sthlm igår, bläddrade lite i den och blev mörkrädd. Visst måste det bara mycket bättre att äta riktiga råvaror än en massa konstgjort grejs.

    Kommentar av pruddelutt | november 12, 2008 | Svara


Kommentera

