Lightyliving

Live now when you are alive

Carola Zettergren.. en stigande stjärna i poesins värld

Hon skriver så berörande och ger bilder i ord som jag knappt råkat på att läsa någon annanstans.

Ett exempel:

Frostbiten

låt mig drunkna i röda halsdukar av mohair

linda kulet skinn rama in mig i skäggiga tomtar

med änglahår som glittrar i stearinljusens sken

stänk droppar i aromalampan nejlika apelsin

herr vinter

snälla säg att du älskar mig

http://www.poeter.se/viewText.php?textId=769737

november 8, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life | , ,

1 kommentar »

  1. Den här tyckte jag om! :0)
    Kram på dig

    Kommentar av wendla | november 8, 2008 | Svara


Kommentera

