Lightyliving

Live now when you are alive

Första tisdagen i november

Hallå i stugorna, nu är det då november och det dröjer inte förrän vi äntligen kan pynta inför julen.  I alla fal vi som gillar det 🙂

Lördagen var jag chaufför åt mellansonen som var på halloweenparty och var utklädd till ”vamp” och helt superläcker. *hehe* Kul att de har såna fester och att alla måste klä ut sig.  Det hade varit jättekul sa han.

Jag har varit på näst sista omgången av medicinska yoga kursen i Stockholm och passade på att hälsa på min svägerska med sambo på söndagen. Hon ordnade såjag kunde låna övernattningslägenheten där de bor. De bjöd på jättegod mat och dryck och svägerskan och hennes dotter sjöng medeltidssånger varav en som jag spelade in med telefonen och har fått tillåtelse att lägga ut den. Jättekul och så annorlunda sätt att sjunga. 🙂

 

Måndagen var det då kurs och vi gick igenom det sista ”startpaketet för självläkning” och det var ett behagligt program tyckte jag. Har gjort det nu på morgonen och det känns bra idag också.  Nu ska vi göra det varje dag fram till sista kursdagen och sen så är grundkursen slut. Känns lite vemodigt men är samtidigt skönt att slippa åka iväg så där under den här mörka tiden på året och när vägarna kan vara så otrevliga med halka och oväder. Åker buss men det är ju lika halt för den. Hemresan igår var verkligen skakig för jag tror de hade obalans på däcken de satt på. Var alldeles mör i hela kroppen när jag kom hem efter tre timmars resa.

Älsklingen har börjat jobba igen efter tre veckors sjuklighet i flunsan. Han har lite besvärlig hosta vid ansträngning men nattetid har jag inte märkt att han hostat. Skönt för honom att det går åt rätt håll. 🙂

Idag är jag ledig som kompensation för heldagen igår och det är tur för min hjärna känns helt proppad och lite zombieaktig.

Sonen med fru har kommit  hem från sin Thailandsresa och de har haft det så jättehärligt. De sista dagarna började det strömma in svenska familjer och högsäsongen är igng och då steg priser på allt med 100 %!!!!  Så det tyckte det var tur de tog den tiden de tog och det var gott om plats och lugnt och skönt. det är ju lite mera regnskurar men de går snabbt över  och det är varmt och behagligt att vara på stranden även när inte solen skiner.  Så nu är det vardag som gäller igen då för dom också och han var på föreläsning första skoldagen med all jetleg i kroppen. 🙂 Han sov nog gott inatt.

Nu ska jag käka frukost framför morronTV och mysa lite med kissarna. Svansen på Shirley läker fint och det ser ut att bli bra men hon måste ha tratten på för hon kan inte låta bli att slicka där med sin sträva tunga och då skaver hon bort läkhinnan som bildas. Inte lätt att vara kisse och inte få slicka sig men brukar ta av henne och hon får göra sin ”toalett” och fixa till sig. Jisses så noga hon är då för hon verkar fatta att så snart det är klart så åker den på snart igen. *hehe*

Kikar säkert in senare och läser hos er och kollar runt. Må så gott allesammans och tusen tack för alla värmande kommentarer!! **tusen kramar**

november 4, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Ja, jag kan tänka mig att priserna åker i höjden nu. Men det får man väl ta i utbyte mot vädret då. Skönt att de var nöjda och skönt att ha dem hemma kan jag tro!

    Visst ska det bli mysigt när det blir dags att plocka fram ljusstakar och sätta upp ljusslingor. Nästan så jag längtar med tanke på hur mörkt det är i dag!

    Kram!

    Kommentar av znogge | november 4, 2008 | Svara

  2. Märkligt att vi var på samma ställe ungefär samtidigt. Vi kanske flög samma plan t o m??

    Kommentar av pruddelutt | november 5, 2008 | Svara


Kommentera

