Lightyliving

Live now when you are alive

Tjenixen i sista torsdagen av oktober!

Hur mås det månntro runt om i stugorna? JAg har inte haft varken ork eller lust att skriva så värst mycket de senaste veckorna. Känt mig lite trött, haft besvär med hjärtklappning och sen har Älslingen varit lite uschlig i inflensa. Han fick PC efter tre veckor med feber för troligen är det bihålorna som samlat på sig infektion.

Min äldste son med fru är fortfarande i Thailand med kommer hem i helgen. Har inte hört från dom på några dagar men sist så var det ösregn tyvärr och där är det ju oftast inga små pytteskurar som kommer även om de för det mesta går över ganska snabbt. Förhoppningsvis så har de haft sol också och kunnat njuta av en mysig tillvaro på Elefantön.

Vår en kisse Shirley välte ner en stor blomkruka i fönstret häromkvällen när hon fick se en retlig bananfluga på fönsterglaset och skutta upp och hamnade antagligen i krukan för både den och krukan for i golvet med en redig smäll. Hon gallskrek och sprang ut i köket och jag fick se att sansen fått sig en smäll så det blivit ett sår. Vi ringde nästa dag till veterinären och fick komma dit. Han rakade bort håret vid såret och ja..det var en centimeterlång reva men behövdes inte sys ihop.Hon fick en PC-spruta och jag fick med recept på PC-pasta att ge 2 ggr om dagen och en PC-salva att droppa på såret. Så nu får vi hoppas att det läker ihop bra. Efter två dagar ser det fint ut och verkar blivit läkt underifrån. Hon ser så förtvivlat rolig ut i sin lilla plaststrut när hon kliver omkring med höga kliv. Men vi tar av henne småstunder och hon får tvätta av sig och slicka och sen när hon ska äta. Hon vill väldigt gärna liksom av en händelse komma i närheten av såret med tungan men vi är där och håller för.

Det är faktiskt ganska allvarligt med sår på svansen för det kan bli vävnadsdöd och väldigt infekterar och svårläkt. Hon verkar dock ha full rörlighet och känsel i den och den verkar väldigt levande nu i allafall!

På jobbet fortgår förändringsplaner med hur vi ska jobba och jag vet ännu inte riktigt hur det blir med friskvården för mig och min kollega. dt får vi antagligen reda på i november nån gång.

Novembers tema på våran utställningshylla blir smycken. Men det blir inga dyrgripar utan vi tar sånt som vi gillar men är överkomligt om det försvinner. För oktober har vi haft hösttema medlös och bär. Jättefint och uppskattat av de som kommer in till oss. 🙂 Och Decembers tema..ja det blir ju himla svårt att räkna ut..det förstår ju alla!?  *hehe*

I morron ska mor och jag smycka färdigt gravarna inför vintern. Det är högtidligt tycker jag med Allhelgonhelgen och alla ljuslyktor.  Behövs lite värmande i mörkret.

Fick numret av Allt i Hemmet och där fanns massor med underbara julgrejor som man kan ha. Olika teman och många fina idéer. Kul att få lite tips och jag blir SÅ längtansfull..jag älskar adventtiden. Bästa tiden tycker jag innan jul och då pyntar jag otroligt. Sen efter trettondagen åker allt bort igen. Men då har jag ju haft det i nästan 8 veckor.  Mysig tmed adventsstakar och stjärnor i fönstren. 🙂

Jahapp..ja..det var lite vad somhänt den senaste tiden i stora drag.  Nästa vecka åker jag bort på näst sista kursdagen i medicinsk yoga och vi ska gå igenom sista Startpaketet som vi ska träna på till sista gången. Ska bli skoj att träffa deltagarna igen och höra hur det gått för dom Jag har tagit med ganska mycket i mina grupper jag har och sen har jag 5 stycken som fått program som de gör nu och vi ska följa upp. Är väldigt uppskattat!

Önskar er en fin fortsättning på veckan och må så gott!  *kraam**

oktober 30, 2008 - Posted by | energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Det händer mycket hos dej.
    Hoppas maken, kissen och at du kryar på Er.
    Vilka roliga och kreativa projekt ni har på jobbet.
    Regnskurarna i Thailand är kraftiga men som tur är så är de relativt snabbt övergående. Jag kan tycka att det är ett välkomnande avbrott – men inte om de varar för länge.
    Instämmer helt och hållet med gravsmyckning och ljus på gravarna. Det är vackert på kyrkogårdar – alla årstider.
    Jaaa, jag toklängtar tills advent. Det finns så mycket fint julpynt. Jag har börjat shoppa. Tidigare har jag varit nästintill julhatare (av olika tråkiga anledningar) men nu
    så är jag en julälskare. Kan vi inte vrida fram tiden och ha första advent nästa helg?
    Ha en underbart fortsatt fin vecka.
    Kramar

    Kommentar av Jules | oktober 30, 2008 | Svara

  2. Undrade just varför du inte hade skrivit men nu vet jag. Hoppas ni känner er bättre nu både du och mannen i ditt liv! Här är det lite deppigt för sonen åker till Thailand i morgon. Även om jag är glad för hans skull så känns det liksom dystert ändå…
    Nåja, trevlig helg och sköt om dig!

    Kommentar av Znogge | oktober 31, 2008 | Svara


Kommentera

