Lightyliving

Live now when you are alive

F R E D A G !!!! Skönt! :-)

Orkade göra yogan i morse utan större motstånd i kroppen. Verkar som hjärtat lugnat sig lite nu. Det slog mig att jag reagerat varje helg mellan yogakurserna jag varit på med nån slags sjukdomskänsla eller symtom. Kan det vara så att jag håller på att rensa ur en massa gammalt ur kroppen och det är därför jag får så mycket konstigheter?  Blev ju jättehängig efter första gången jag var iväg och lite efter andra men den förra gången började det här med hjärtat. Då har jag gjort hjärtmeditation i 2 veckor.  *haha* men gudars..kan det vara så?? Ska i alla fall höra med min yogalärare Göran Boll  om det här. Han sa ju att det inte var helt ovanligt i alla fall med de som har problem med lågfungerande sköldkörtel att de fick igång mer funktion i den efter en tids användning av de rörelser som stimulerar och balanserar ju den.

Tycker i alla fall att om det skulle vara nåt allvarligt fel så skulle några av alla de prover jag tagit visa det. I alla enligt vetenskapen. 🙂

Jaha, så blev det en ny Nobelpristagare i litteratur. Denna gången en med ett såvackert klingande namn,  Jean-Marie Gustave Le Clézio.  🙂   Vet inte att jag läst nåt av  honom men får väl ta och göra det nu då. Han ser trevlig ut på bilderna tycker jag. Har en typisk författarhalsduk om halsen på bilden i Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3500022.ab

I helgen är det inget speciellt inplan(t)erat. Ska väl ta in de två arma dahliorna som inte orkat blomma i år. Får se om de överlever vinterförvaringen. De är annars så vackert mörkvinröda med gula pistiller. Får väl investera i nya. De är ju omkring 15 år vid det här laget.

Hoppas ni får en skön helg och kan njuta av de ännu vackra färgerna. Nästa vecka är det älgjakt här i trakterna så då får vi hålla oss från skogarna. Inte värt att riskera något.

Må så gott allesammans!  *kraam**

oktober 10, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , , , ,

9 kommentarer »

  1. Det kanske är så som du skriver, att du rensar ut systemet med yogan. Vi hoppas på det. Skönt att hjärtat lugnat ner sig. Jadu, vetenskapen är inte alltid skön men oftast sann – så vi får tro på det som testerna visat.

    Nobelpristagaren har sanerligen ett skönklingande namn och jag vet med säkerhet att jag inte läst nåt av honom, första gången – igår, som jag hörde hans namn. Ska kika in på Aftonbladet och se vad det är för snubbe.

    Precis – nu springer man inte i onödan i skogen; i alla fall inte utan varselkläder & en stor tuta som man kan förvarna både jägare & älgar (hahaha) att man är på ingående.

    Ha en underbar helg vännen.
    Kramisar

    Kommentar av Jules | oktober 10, 2008 | Svara

  2. Årets nobelpristagare är totalt obekant för mig men får väl se om jag ska bekanta mig med honom eller i alla fall litteraturen…
    Ha en fin fredag!

    Kommentar av znogge | oktober 10, 2008 | Svara

  3. Tack så väldigt mycket för kommentaren 🙂

    Ha en trevlig helg
    Kram Therese

    Kommentar av Vitt, zink och silver | oktober 10, 2008 | Svara

  4. Kände heller inte till årets nobelpristagare. :0)
    En fin helg önskar jag dig.

    Kram

    Kommentar av wendla | oktober 10, 2008 | Svara

  5. Här är färgprakten alla redan över, kala buskar och träd…och till helgen är vi lovade ett rejält skyfall, regn eller snö återstår att se! Ha en fin helg! Kram!

    Kommentar av fidolina | oktober 10, 2008 | Svara

  6. Kikar in och önskar en trevlig helg! Här är det förkylt!

    Jag har inte heller läst något av Jean-Marie Gustave Le Clézio. Är just nu inne i Karin Wahlbergs alla böcker.

    Kram från en förkyld Liselott

    Kommentar av Liselott | oktober 10, 2008 | Svara

  7. Hoppas att din helg blir bra den också. Själv ska jag kasta änglatrumpeten och klippa ner blodsdroppen innan vinterförvaringen.
    Kram

    Kommentar av kvinnotankar | oktober 10, 2008 | Svara

  8. Kikar in och ger dig en jättekram och önskar dig en jättetrevlig helg! Kram

    Kommentar av Miss K | oktober 10, 2008 | Svara

  9. Funderar på det du skriver om att du är dålig mellan kurserna jag håller på att du helt enkelt är stressad vilket sätter ner imunförsvaret och kan ge sådana symtom.
    Ibland är det faktiskt så att man gör lite för mycket fast man tycker att man bara gör sånt som är bra och gott. Många som blir utbrända tycker att de har jättekul på jobbet och ändå hamnar de i baklås med kroppen.
    Kram på dig och trevlig helg

    Kommentar av livsglimtar | oktober 17, 2008 | Svara


Kommentera

