Lightyliving

Live now when you are alive

Ååh, va gôtt att få sova en stund

Sen ringde mobillarmet och jag åkte iväg med kissarna så de fick sin andra vaccinationsspruta. Det gick jättesmidigt och de ”höll sig i skinnet” 🙂 Än får de plats i transportburen båda två men sen när jag ska kastrera dom så är det nog dags för två burar. Det var min ”gamle” vetrinär idag och det var trevligt att träffa honom.. han jobbar nog ”övertid” för han bör vara närmare 70 nu. Men som tur är för både djur och folk så finns han där ibland med sitt lugna mjuka sätt. 🙂  Han har gjort mycket för både hundar och katter jag haft genom åren. Två trevliga praktikanter var där också och jag frågade om de skulle bli veterinärer men det visste de inte. Ja det är ju man inget bara blir..är väl lika svårt att komma in på som om man skulle bli jurist tror jag eller läkare.

Var till ICA och hämtade grejorna till IP-telefoni… från Cellip.. så får vi se hur det kommer att funka. Grannen har det också och säger att det verkar helt okej.

Ja så var det då så gott som kvällen och jag ska göra lite käk åt oss här. Får se vad jag ska hitta på idag. Igår blev det gulaschsoppa och ostmacka samt ostkaka, vispgrädde och jordgubbssylt tille fterrät. Va sägs om det?  Var smaskens kan jag ju säga.

Nu står Shirley här och kollar på det som rör sig med bokstäverna när jag skriver. Hon är väldans fundersam och kollar bakom skärmen för att se om det är nåt där. *hihi* Inte lätt att vara kisse när det är så mycket konstigt överallt och matte stirrar rakt fram  *haha*

På jobbet har vi gjort en höstdekoration i vår korridor. Den blev riktigt fin.

r

 Det här är min ”tjusiga” arbetsplats där min dator står i förrådet på Personalavdelningen så jag kan kolla mail och sånt. Mitt massagerum är så litet så det får inte plats där utan jag får gå genom hela sjukhuset närjag ska kolla sånt. Lite frustrerande ibland men antagligen en världslig sak?  😛

oktober 9, 2008 Posted by | Uncategorized | 1 kommentar

Gaaah…va trött jag är…

orkade nästan inte köra hem med bilen. Men nu är jag hemma och har ätit lunch och myst lite med kissarna. Så nu ska jag lägga mig i SOFFAN och vila…länge!!  Hade tre massager idag och det känns. I morrn är det en mindre om det inte ringer nån som behöver akut hjälp.

Ha en fortsatt fin dag och må så gott!  *kraam**

oktober 9, 2008 Posted by | Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , | 4 kommentarer

Torsdag och nästan fredag

Jag känner mig ungefär likadan men har fått besked nu om att det inte är något fel med strumaproverna utan de ligger perfekt.  det är antagligen en infektion jag har i kroppen eller influensa som inte bryter ut som gör att jag känner mig så här. Yogan har ökat min motståndskraft så därför bryter det antagligen inte ut som det gjort förut utan det är precis som ett litet krig inom mig.

Men läkaren vill i alla fall att jag ska ta B12-test och nåt annat för säkerhets skull och sen ska jag göra ett hjärt-eko för att kolla hjärtat eftersom hon hört blåsljud som inte är dokumenterade förut. Annars visar inget att jag har nåt fel på hjärtat guskelov!  Blåsljud kan manju ha ändå. Blodtrycket är dock lite högt ochjag ska kolla det några gånger så får vi se om jag behöver blodtrycksmedicin. Men hoppas på att yogan även ska fixa det.  Vem vet…det kanske är stressen att åka och gå på kurs som höjt blodtrycket? Det är ju en stress även om jag tycker det är kul. Är ju inte så stark egentligen men jag tror att jag kommer att ha igen det när jag är klar och kan använda mig av allt det här bra sedan.

Får se till att ta det superlugnt emellan gångerna. Och yogagrupperna igår funkade bra och de fick prova Sat Kriyan. Ska ge dom papper om den senare så de kan göra den hemma när de vill.

Har sovit oroligt inatt och vaknat ett otal gånger. Ute spöregnar det och ser inte alls inbjudande ut. Men det är ju den tiden nu med regn och mörker. Verkar inte beröra mina små kissar för de far omkring och verkar så glada! 🙂 Och idag ska de få sin andra vaccination som sen håller ett år. Fast det vet de ju inte om! De har ju växt också sen sist och hoppas de får plats båda två i transportlådan. *hehe* men det tror jag. Får väl köpa en till om ett tag antar jag. Ska höra med vetrinären om när de ska kastreras för sterilisering tar ju inte bort driften och det kan bli olidligt för dom att ha den och inte få använda den. JHar läst en hel del om det och man rekommenderar kastrering före sterilisering. Förr när jag hade katt så åt de p-piller men de var utekatter och ibland så hade de spytt ut pillret för de blev med kattungar ändå.

Jahapp..ska ta och sätta mig och meditera och andas lugna andetag nu innan jag äter frukost. Hoppas ni får en bra och fin torsdag! Må så gott!

**kraam**

oktober 9, 2008 Posted by | 1 yoga, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , , , | 1 kommentar

Information om struma

http://thyroid.se/content.php?ArtID=149&CatID=10

oktober 9, 2008 Posted by | Simple life, Skönhet och Hälsa | , , | Lämna en kommentar