Lightyliving

Live now when you are alive

Oopps… klockan nio redan??? Onsdag igen

Ja, det var som sjutton, har legat och sovit ända till nu och inte gjort någon morronyoga. Men det må vara hänt… känner mig lite ”geléaktig” i kroppen och knoppen. Känns så udda att vakna den här tiden och hela dagen blir konstig. :-/ Är ju verkligen en morronmänniska i annars så detär något som inte är riktigt som det ska med mig förstår jag nu.

Idag har jag bara två grupper med yoga och inga massager så det känns bra för leda grupperna är inte så jobbigt tycker jag.  Jobbigare mellan passen faktiskt.. när jag ska komma ihåg vad jag ska göra då.

Idag är det en representant för massagestolen vi hyr på jobbet. Den är frekvent använd och värd sina pengar har det visat sig. Många sätter sig i den för en kvarts avkoppling och undgår därmed att blir överspända säger de. Jättebra tycker jag! Det är bara de som fått ont ordentligt nånstans som inte vill sitta i den för en apparat känner ju inte av smärta utan trycker ju lika hårt hela tiden.

Gaah.. va irriterande det är med högerhanden när jag ska skriva bokstäver som är för ring och lillfinger.. hänger inte med liksom.. så det blir sammadragna ord och å ä ö fattas hela tiden och jag får rätta mig.

Nu ska jag käka frukost. Och ta min morronmeducin. Läkaren har inte hört av sig än om värdena så jag får väl ta som jag brukar då. Förstår att det kan ta sin tid att få dom, för de testerna körs inte varje dag sa man på lab när läkaren ringde dit i förrgår.

Ha det nu så bra ch må så gott och TUSEN TACK för all uppmuntran och goa kommentarer!! Känns gött i hjärtat!  *kraaam**  :-)))))))))))))))))

oktober 8, 2008 - Posted by | 1 yoga, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | ,

4 kommentarer »

  1. Är morgonmänniska jag med att sova ända till kl 9 är riktig sovmorgon för mig, men precis som du säger då brukar det vara något som inte stämmer riktigt! Så du inte bara utövar yoga utan leder dem också? Önskar dig en riktigt fin dag! Kram!

    Kommentar av fidolina | oktober 8, 2008 | Svara

  2. Jag är en dygnet runt människa – tyvärr.
    Är uppe vid fyra (tyvärr) då jag inte kan somna om och är jättetrött (!) vid tio på kvällen (brukar kila i säng då) men somnar först vid midnatt; ibland senare. Jag önskar att jag fick sova.
    Nåt knas måste det ju vara eftersom du känner dig som du gör. Kolla upp det vännen.
    Tack själv för dina kommentarer – det värmer vännen.
    Nu ska jag fixelura ihop en middag…soppa var det visst. 🙂
    Kramisar

    Kommentar av Jules | oktober 8, 2008 | Svara

  3. Sovit länge… klockan 9? Ha ha då lirar vi inte i samma skola på förmiddagarna. Jag är så lycklig när jag sover till 9-10 då mår jag lite bättre. Att vakna vid 06 eller 08 är rena oförskämdheten när jag kan få sova. Då blir jag arg på min kropp när den vaknar så tidigt.
    Hoppas du snart får svar på proverna så att du vet.
    Vad var det för massagestol en bamsig en? Såg reklam för en i någon tidning och den var stor såg ut som en skön fåtölj med en massa brum i. Är det en sån ni har?
    Kram

    Kommentar av livsglimtar | oktober 8, 2008 | Svara

  4. Då är det bara att avvakta tills din doktor ringen men ta det lite lugnt i vilket fall som. Det kan aldrig skada…
    Kramar!

    Kommentar av Znogge | oktober 8, 2008 | Svara


Kommentera

