Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och lite lugnare

Har sovit bättre inatt men haft samma oregerliga känsla i hjärtat. Men tror det var psykologiskt riktigt att få bekräftat att det inte är själva hjärtat det är fel på. Får se nu om doktorn får svaren idag så jag får veta nästa steg.

Har lätt förhöjd temp men känner mig inte direkt febrig, mera en känsla av att något är på gång i kroppen.  Lite ryspå skinnet och dov huvudvärk. Säkert det lite för höga trycket som känns av. Gör ingen yoga utan bara meditation idag. Ska skriva och prata med Göran Boll om det här och se vad han tycker.

Kissarna har härjat runt här på morronen och leker som galna…så lyckliga över att den långa natten är över. De kommer exakt kl 5.30 och väcker mig för Älsklingen åker lite tidigare så egentligen skulle jag inte behöva ha på väckningen. *hihi* Lustigt vad fort de lär sig rutiner och vet hur det går till. Och vilka olika läten de har vid olika tillfällen. En helt ny värld för mig. Hade nästan glömt hur det var att vara med katt. Är ju över 20 år sen jag hade det när jag bodde på landet.  Och det var ju utekatter som sprang in och strök kring benen när de var hungriga, annars såg man inte röken av dom. 🙂 Visserligen sov de inne för det mesta men ändå.

På vädret lovade de ju ev lite solsken idag också…  vore härligt. Lättar upp väldans när solen skiner.

Ha en bra tisdag och må så gott! 🙂

*kram*

oktober 7, 2008 - Posted by | Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , , ,

7 kommentarer »

  1. God morgon!

    Skönt att du sovit bättre i natt men ta det ändå lugnt och avvakta doktorns ordination.

    Katter är verkligen härliga! Vi hade två sötnosar när barnen var små men pga allergi så har vi övergått till hund. Mysigt det med!

    Ha en fin dag!

    Kommentar av znogge | oktober 7, 2008 | Svara

  2. Jadå…känner att jag ska ta det lugnt..för det minsta jag ”drar” på nån växel skuttar hjärtat i 200 känns det som *kram*
    Jag har varit mest ”hundmänniska” i mitt liv men nu så uppskattar jag katter mera. Kanske för jag är mera tolerant som äldre och ser det som nåt positivt med att de gör som de vill de rackarna. 😉

    Kommentar av Moniqa | oktober 7, 2008 | Svara

  3. Katter är ju väldigt självständiga!
    Kram!

    Kommentar av znogge | oktober 7, 2008 | Svara

  4. Vad härligt att du fick sova.
    Lova att du fortsätter att ta det lugnt.
    Djur är helt otroliga på att lära sig människansrutiner.
    Ha en fin tisdag vännen.
    Kram

    Kommentar av Jules | oktober 7, 2008 | Svara

  5. Hoppas att du har haft en bra dag i det fina höstvädret!

    Kommentar av pruddelutt | oktober 7, 2008 | Svara

  6. Nämen nu blev jag orolig när jag läser om hur du mår… har ju själv tabletter som gör att hjärtat inte ska slå för hastigt, man mår verkligen skunk när det går för fort och man bara flåsar och orkar inte ett dugg.
    Hoppas att det är sköldkörteln som trasslar så att det ordnar sig fort. Även jag har Levaxin, hade underfunktion, tack du jag var helt väck och orkade nästan inte gå upp för en backe. Ett år tog det att få in rätt dos.
    Jag har också varit utbränd och blir precis så där i skallen som du var när läkaren snackade, det blir jag när jag blir stressad, nu för tiden tål jag inte ett jota och det verkar aldrig så att jag blir riktigt mig själv igen, det får jag väl leva med.
    Antar att du har stressat lite för mycket nu med allt du vill, det är så lätt hänt när man är en ”brinnande” person och vill lite mer än många andra.

    Varmaste kramen och sänder över lite regn av balsam som lägger sig som bomull runt ditt hjärta! Tänker på dig….

    Kommentar av livsglimtar | oktober 7, 2008 | Svara

  7. Kan det vara en infektion som är på gång? Men som inte riktigt vill ut? Eller helt enkelt att du har stressat för mycket? Även det kan ge konstiga symtom fysiskt, men jag är säker på att du redan vet om det.

    Ta vara på dig nu, vännen och se till att få en ordentlig sömn!

    Tänker på dig massor!

    Puss å kram Liselott

    Kommentar av Liselott | oktober 7, 2008 | Svara


Kommentera

