Lightyliving

Live now when you are alive

tbx hemma efter akutbesök

Ja, ringde tillmin vårdcentral och fick rådet att ta sjuktransport till akuten och kolla upp det hela efter som jag har en kärlsjukdom bevisligen efter stroken. Men jag sa att jag trodde det kunde vara Levaxinet som gjort att jag kommit i för hög omsättning… men jag skulle åka i alla fall.

Jag stod och väntade på en taxi trodde jag, men det kom en stor transitbuss och hämtade mig + hade några andra med som skulle till andra ställen. Jag fick dock gå av först vilket jag uppskattade för jag kände mig inte helt kurant.

Blev snabbt omhändertagen och de tog EKG som inte visade något akut. Tack!  Och en massa rör som sen skulle bli till de prover som läkaren ordinerade. Jag hade lite hög temp 37,8, vilket ju är lite för högt för att vara jag. Brukar vara en sån där lågtempare hela dagen. Och trycket var 165/98 och även det i överkant.

Läkaren kom sen och vi diskuterade fram och tillbaka och hon bestämde att jag skulle göra ett hjärtEko för säkerhets skull för det hörts ett blåsljud som inte fanns dokumenterat förut. Okej tänkte jag. Sen så skulle vi invänta struma-provssvaren som kom tidigast i morron inför resten av undersökningar. Har ju sviter av den gamla stroken och det visade sig när hon testade neurologin. Så det hade inte gått tillbaka som jag trott. Men nu så är det i alla fall skönt att fått kollat att det inte är själva hjärtat som spökar utan säkerligen struman som det blivit nåt vajsing med. Har haft inflammation i den från början och då kan det ”svaja” som hon sa med funktionen. Fungerar lite ibland och ibland inget så det är svårt att ställa in rätt dos på medicinen.
Sen hade jag en teori om att jag går medicinsk yoga och de flesta rörelser jag gjort dagligen påverkar just sköldkörteln så  jag kanske fått tillbaka lite funktion och nu är det för hög dos som jag äter.

Men vi får se vad proverna visar  och hur jag mår i morron. SKulle det förändras till det sämre på något vis skulle jag komma direkt dit sa hon flera gånger för hon fattade säkert att jag var lite ”snurrig” av all information. Och vet ni…det var så höga ljud på fläktar och klockan som tickade på väggen att jag ibland inte hörde vad hon sa..för jag kunde inte koncentrerar mig… så jäkligt fungerar min ”filterlösa” hjärna.  SÅnt har jag aldrig varken hört eller upplevt innan stroken. Men det var verkligen en supertrevlig och duktig läkare och hon pratade verkligen med MIG. Jättebehagligt och jag kände mig trygg. 

Jaja..så det är bara att andas lugnt och se tiden an. Och stressar… njae… det vill jag nog inte påstå att jag gör. Har verkligen fått till det ganska bra med mina dagar på jobbet. Då är det nog stressigare att vara ledig med familjen… för jag har svårt att isolera mig då… och vill ju inte heller det. Vill ju UMGÅS då för tusan!  Men tyvärr så är inte min hjärna så glad åt för mycket umgänge. Skönt i alla fall att man är lite förstående ändå hemma, Är nog jag själv som ar för stora krav på mig att finnas där.

Nu ropar kissarna på mig.  Kom å kraaama ooss!! Vi har ju längtat i flera timmar juuu matte!!!  *hihi* de är verkligen sköna juveler i mitt liv och lindrar det mesta! 😉

Må så gott så ska jag göra det också så gott det går!

*kraam*

oktober 6, 2008 - Posted by | Simple life, Skönhet och Hälsa | ,

4 kommentarer »

  1. Bra att du kom i väg! Jag tänkte just på att med din tidigare sjukdomshistoria så ska sådant här kollas upp!
    Kram!

    Kommentar av znogge | oktober 6, 2008 | Svara

  2. Ojojoj…hoppas att du mår bättre nu! Filterlös hjärna var en bra beskrivning – det är precis så det är!!
    Kram kram!

    Kommentar av pruddelutt | oktober 6, 2008 | Svara

  3. Hoppas att du mår bättre nu och jag skickar över en bamsekram till dig.

    Kommentar av wendla | oktober 6, 2008 | Svara

  4. Tack ni snälla goa! Ja, detär lite turbulent att hamna i det här när man tror att NU ska jag bli så lugn och harmonisk. Men detär säkert en utrensning av allt gammalt som kommit igång i och med att jag börjat den här specifika yogan.

    Kommentar av moniqas | oktober 7, 2008 | Svara


Kommentera

