Lightyliving

Live now when you are alive

Fläsklägg och rotmos

Ja, det var länge sedan jag både åt och gjorde i ordning. Men efter önskemål från min Älskling så blir det av idag. 🙂  Letade efter recept i de kokböcker jag har men där stod inte ett enda om det. Hittade dock ett på google som verkade likna som jag minns att jag gjorde förr. Vet inte om den rätten inte är rumsren längre med alla dieter och kostråd???  *haha*

Fläsklägg

Fast det är ju kokt och sen rotsaker som mosas. Jättegott med god stark söt senap som tillbehör.

Jag har lekt med de små liven här och kollat lite på nätet och läst bloggar. Strök tvätt som legat och nästan hunnit bli otvättad men nu faktiskt kommit in i sina platser. Har käkat lunch och sovit min middagssömn. Var till affären förut och handlade och i kassan när jag stod där så ropade kassörskan på en kille som jobbar där och frågade om de fortfarande sålde Wårbyöl på pall. Nej sa han, och då fick jag plötsligt se att efter mig i kön stod en arbetskamrat som tittadepå mig.

– Menhej du, sa jag, jag ser ju iinget utan bara stirrar omkring, och så skrattade jag lite.

_ det är säkert ölen, sa hon.

Va? undrade jag, ölen?  Ahaa…näe det var inte jag som handlat nån öl… *haha*

Kassörskan sa då att hon bara kollade innan hon började slå in mina varor för det var nåt annat hon gjort förut. Så det verkade som det var jag som skulle ha en HEL PALL MED ÖL då…*haha* gu va jag skrattade på hemvägen… för det blev ju så dråpligt alltihop.

Ja sånt händer runt mig nu för tiden. En massa konstigheter som jag råkar in i… som den med mitt namn som inte var med… blir beskylld för att köpa öl pallvis… ja..you name it.   Kändes i allafall skönt att komma hem helskinnad och vara just jag. *skratt* för som jag fnissade i bilen så hade jag säkert kunnat köra över nåt utan att märka det. Eller vem vet? de kanske ringer på dörren och undrar om just jag är jag och körde min bil just där det hände som hände. Nej nu få rjag ge mig..*haha*

*pustar ut*

Nu puttrar i alla fall läggen på spisen och ska skala kålrötter och några morötter och potatis så hoppas jag det ska bli till mums sen när Älsklingen kommer hem. Ute  har det börjat regna och är allmänt grått så jag ska nog vara tacksam ändå för att det händer lustigheter som jag kan skratta åt. 😉

Ha dä gött å var rädde ôm er å drick inte för mycke öl!!  *fniss*

*kram*

Fler länkar  http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=641243

http://www.aftonbladet.se/matvin/article121969.ab  fläsklägg!

http://www.hittarecept.se/recept/fl%E4skl%E4gg

september 30, 2008 - Posted by | energy, inspiration, planering, Simple life, Skojsigt, Stroke | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Hahahahaha!! Jösses vad ni skall dricka öl hörru! 😉

    Om inte annat kan du göra en ölhårinpackning, väldigt bra för håret har jag märkt. Håret blir alldeles mjukt och glansigt. 🙂

    Fläsklägg med rotmos är jättegott tycker jag, men det är det ingen annan i den här familjen som tycker. Jag är uppväxt med norrländska föräldrar, kan ju vara därför.

    Kramar Liselott

    Kommentar av Liselott | september 30, 2008 | Svara

  2. Fläsklägg med rotmos är mumma!!! Passar väldigt bra en ruggig höstdag.
    Ha det gott!!

    Kommentar av pruddelutt | september 30, 2008 | Svara


Kommentera

