Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och nästan fredag :-)

Och snart är det lördag så vi kan gå på Åtorpsmarknaden. Håller tummarna för att det blir fint väder!

Yogan gick bra och jag tog in lite kundaliniövningar så de fick prova på ordentligt med andningen. De gillade det och blev jättevarma i kroppen. 🙂 Visst, de blir varma annars också men nu gjorde vi enkla rörelser men satsade mera på andningstekniken och ändå blev ångande varma. Hrligt!

Dagen verkar bli fin och det rodnar på himlen i öster. Ingen dimma alls idag. Kanske varit lite nära frost i natt?
Natten blev kort för mig, för jag kunde inte somna, när klockan var över 12 gick jag ner i köket och drack mjölk och åt en banan. Kattungarna blev förtjusta över ”nattklubben” och både åt och härjade runt en stund. Men när jag släckte ner så kom de snart smygande och intog favoritplatsen i mattes knäveck. *hihi* och sen somnade jag till slut. Känner mig lite mörbultat i dag men det släpper väl framåt förmiddagen? Det är det enda som är nackdel för mig att jobba eftermiddag, att jag har svårt att komma till ro sen när jag intt vilat efter 12… börjar ju jobbet halv ett och innan är det svårt att slumra till när jag vet attjag ska iväg. Mediterar ju en stund men det är också svårt när ”ivägstressen” vill ta tag i mig.

Har inget större projekt på agendan idag, några massager bara. Sen får jag läsa på yogan inför måndagskursen igen. Det är fyra måndagar kvar på den bara, så fort tiden springer iväg! Men tur vi har 2 veckor emellan så jag kan smälta in det jag lär mig och samtidigt nöta in det varje dag.

Önskar er en skön och fin torsdag och må så gott!

*kram*

september 25, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | ,

3 kommentarer »

  1. Det brukar fungera bra att dricka lite mjölk och äta något litet när man inte kan somna. Det kan räcka med en halv skorpa för mig så kommer John Blund!

    Önskar dig en fin torsdag!

    Kommentar av znogge | september 25, 2008 | Svara

  2. Kikar in och önskar dig en fin torsdag. Med tanke på hur mycket yoga du kan ser jag dig numera som min yoga-guru. 😉

    Har mycket att lära av dig. 🙂

    Torsdagskramar Liselott

    Kommentar av Liselott | september 25, 2008 | Svara

  3. ZNogge: Ja…ett gammalt hederligt recept 🙂

    L-l : Ja, en del kan jag, men som med alla såna former av människoterapier så blir man aldrig fullärd. Det känns samtidigt bra! För då kan man utvecklas hela tiden. Men du får gärna fråga mig om yoga..kan inte jag så vet jag ju var jag ska fråga vidare 🙂
    Sen finns det så många olika teorier om yoga…nu för tiden kan man göra yoga av allt…läste att det fanns hundyoga *haha*

    Kommentar av Moniqa | september 25, 2008 | Svara


Kommentera

