Lightyliving

Live now when you are alive

Lite blommor i min trädgård så här i september

Blå snokört

 Nyrensat i kryddrabatten. I bakgrunden pion, vit blåklockan rosenkrage, temynta, lavendel

Japansk lykta och korngul rubeckia

Kryddor

Nygrävd rabatt med lavendel och olika salvior, lökar nergrävda mot innersta kanten

Innersta hörnet ska rensas rent när ställningen behagar försvinna. 😉

Baksidan mot skogen

 Zinnia

Taklök och rosa luktärt

 

Ja så lite finns att titta på, men tycker det känns som det mesta är vissnat. På kort ser det dock ganska fint ut trots allt 🙂

september 22, 2008 - Posted by | energy, inspiration, positiv, Simple life | , , , , , , , , , ,

7 kommentarer »

  1. Vllken fantastisk trädgård du har! Vad avis jag blir! Men jag får ju skylla mig själv, jag är inte så mycket för trädgårdsarbete. Klipper gräset och plockar fallfrukt, blommor kan jag inte sköta, dom dör. *skrattar*

    Kram Liselott

    Kommentar av Liselott | september 22, 2008 | Svara

  2. Vilken underbar trädgård du har! Jag måste verkligen ta krafttag med vår inför våren!
    Kram!

    Kommentar av znogge | september 22, 2008 | Svara

  3. Visst har hösten också sin tjusning!

    Kommentar av pruddelutt | september 22, 2008 | Svara

  4. Vilken vacker trädgård!

    Kommentar av ma | september 23, 2008 | Svara

  5. Om du kan slita dig från din fantastiska trädgård så har du en liten nominering i min blogg 😉

    Hoppas att du har en fin tisdag! Kramis Liselott

    Kommentar av Liselott | september 23, 2008 | Svara

  6. Åh tack alla för den fina responsen på min trädgård! Ja, r verkligen en guldkant i min tillvaro även om det ibland är lite jobbigt att hålla efter men har mest perenner så de växer av sig själva. Ibland tränger jag in ett och annat sommarblomster emellan som fyller upp. Krassen är jag förtjust i för den lysere upp och blommar ända tills frosten kommer!

    Kommentar av moniqas | september 23, 2008 | Svara

  7. Jag älskar din trädgård!
    Så fint.
    Som en härlig och vilosam oas.

    Kommentar av Jules | september 25, 2008 | Svara


Kommentera

