Lightyliving

Live now when you are alive

Årets höjdpunkt igen, Marknaden i Åtorp!!

Sista helgen i september är traditon att ha marknad i den lilla mysiga byn Åtorp knappt en mil utanför Degerfors. Då lever samhället upp och det är full fart på knallar och besökare kommer långväga ifrån.

Det serveras en supergod het kålsoppa för den som vill och förhoppningsvis är mina ”munkfavoriter” där som jag brukar försöka hitta på de marknader jag är på under året. Det har kommit nya aktörer men deras är inte i närheten av den ”äkta smaken” som mina favoriter har.  Deras gamla bil är också sevärd som de har det i. 

Sen är det förstås det som brukar vara på såna marknader och jag brukar besöka kryddstånden och blomstånd. Ibland gör jag ett och annat fynd och så förstås 10-packet färggranna strumpor. de brukar kriga om priset men tror det billigaste var 80 kr/10 par förra gången. 🙂

Vädret brukar vara fint för det mesta men vet förstås när parkeringen sett ut som en rallykrossbana, men vad gör det??  Huvudsaken idrottföreningen får in lite pengar till ungdomsverksamheten.

Ja, så om ni har vägarna förbi åk gärna in och besök denna lantliga mysmarknad i den lilla fina gamla byn Åtorp.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200709/19/20070919224013_950/20070919224013_950.dbp.asp

http://www.svenskidrott.se/Organisation.asp?OrgElementId=3690&CatId=356211

september 22, 2008 - Posted by | energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skojsigt | , , ,

3 kommentarer »

  1. Tur att inte min sambo åker dit då skulle vi få ännu mer kryddor i lådorna och skåpen. Han är kryddgalen. Vi har så mycket kryddor att jag blir galen. Tar upp all plats. Suck!

    Kram liselott

    Kommentar av Liselott | september 22, 2008 | Svara

  2. Hej Hundbörsen här
    En undran går det att bygga vår monter på fredag eftermiddag
    alltså att sätta upp tältet och ställningar vore en lättnad att ha det klart på lördag morron
    VH Gunnel

    Kommentar av Gunnel Anderberg | september 22, 2011 | Svara

    • Hej Gunnel!!
      Jag har ingenting att göra med själva marknaden tyvärr! Jag har bara lagt in den som reklam till det härliga evenemanget. Men jag antar att det står telefonnummer du kan ringa på deras hemsida?
      Vänligen
      Moniqa

      Kommentar av moniqas | september 22, 2011 | Svara


Kommentera

