Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag, grått och kyligt

Men kom uppi alla fall trots attj ag hade jättesvårt att somna igårkväll. Tror klockan var närmare 01.00 innanjag lyckades få slut på surret i huvudet.  Gick dock upp som vanligt vid halv 6 och gjorde min yoga och åt frukost och sen iväg tilljobbet. Hade två massage/andningskunder och det verkade funka för dom att ta ut andetagen. de fick läxa till nästa gång och då ska vi lägga till Ryggflexen.

När jag kom hem sov jag nästan två timmar efter lunchen och känner mig nu lite piggare så ikväll går det nog bra att somna. Och sen är det ju FREDAG i morron! 🙂

I förrgår planterade jag ju ut lite lökar jag köpt inför våren. Alltid lika kul att se om det kommer upp det jag tänkt mig. Grävde ner en gamma blomlåda full med lökar i rabatten vid trappen där jag försökt få bort en rosa blomma med hemskans rötter. Så kanske lådan kan skydda lökarna mot inträngning av de rötter som smugit sig kvar. Det är lika jobbiga rötter som kirskålen och behöver bara bli en liten bit kvar som slår rot. Sen hade jag jord runt om så det inte syns att det är en låda. den är lite sprucken i plasten så den släpper ju ut om det regnar men skyddar mot ogräs. Lite smart av mig tycker jag 🙂

Har en hög med krokus kvar som jag ska försöka få ner nånstans men lite skyddat så inte rådjuren får tag i dom. Får se om jag kan hitta på nåt smart.

I helgen kommer Älsklingens killar och då blir huset fullt av liv. Kattungar och tonårskillar.  som gjort för aktivitet. Ska se till att gå ut i skogen och skapa lugn åt mig eftersom jag inte kan skydda mig från det olugna. Kanske meditera på en sten? 🙂

Hoppas ni får en fin fortsättning på veckan. Må så gott!

*kraam*

september 18, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke |

1 kommentar »

  1. Härliga blommor – snart är vi där igen!
    Önskar dig en fin helg 🙂

    Kommentar av pruddelutt | september 18, 2008 | Svara


Kommentera

