Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag med första yogagrupperna för hösten

Vaknade utvilad strax före 6, kelade med kissarna, satte på kaffet, gjorde min yoga och meditation, läste sen morrontidning och drack lite kaffe. Ska nu göra i ordning frukost och sen kolla lite morron-TV.

Jobbar eftermiddag idag eftersom mina två yogagrupper startar för de anställda och de har bäst möjlighet att gå på yogan då. Men det är faktiskt de som nekats att ta ut sin friskvårdstimme av sin chef, sekreterarna på kirurgkliniken. De har för mycket jobb så det går inte säger chefen. Hoppas nu bara de inte blir så utslitna så de blir långtidssjukskrivna i stället. Jag tror det är viktigt att man kan ta ut lite friskvård någon gång i veckan för att känna sig påkostad och bli lite mera motiverad när det är mycket att göra. Ja, det är något att tänka på. Såna där förbud kan skapa mer otrivsel än man förstår.  Inte ens att gå på massage mot sina jobbiga besvär med nacke och axlar tillåts de nu att göra.

Nu på förmiddagen ska  jag och min granne gå ut och promenera. De har i alla fall fått igång att de mäter sina steg och ”tävlar”. Precis som vi gör på vår avdelning. Jag har ju legat lågt med mina steg nu  när jag varit sjuk men i går eftermiddag tog jag mig en promenad i SOLSKENET som varade några timmar. Alltså solskenet. 🙂 Idag är det grått igen ute. *suck* men än regnar det inte i allafall. Ska dock gå ut även om det regnar, får ta på mig regnjackan. 🙂

Mina kissar växer och de har nu blivit dubbelt så stora som när jag hämtade dom för snart två veckor sen. Går fort! Det låter som hästar som galopperar över golven när de springer,  fattar inte att det kan dumpa så av så små. Nästan så det smattrar. *haha* Men de är så söta och härliga de små liven. Provade selen för första gången igår på Shirley och hon blev alldeles som hon tappade balansen av att ha en rem runt magen. Jag skrattade så jag nästan grät för hon betedde sig så tokigt. Inte att hon försökte ta av sig den utan av att hon liksom vek omkull sig när hon skulle gå. När hon märkte mitt gapskrattande så gjorde hon sig ännu tokigare och rullade runt lite också. Men så testade hon lite och kunde gå, men rätt som det var så vek sig benen igen. Såg så himla knäppt ut. Allra först blev jag dock jätteförskräckt och undrade vad somhänt?? Såg ju ut som hon blivit förlamad i bakbenen. Jag ringde till min äldste son och frågade om hur hans kisse Sigge betedde sig när han fick sele första gången och han hade gjort lite så men snabbt lärt sig. Däremot hade hans svågers katt väldigt svårt för det där att gå med sele och var jättevinglig. Någon annan som sett samma fenomen???

Jag tror det är att de får det där runt magen som gör att de känner sig som de inte behöver stå utan tror de kan hänga i luften på nåt sätt? Ska köpa ett till så får vi börja gå ut lite i trädgården sen när de fått sin andra vaccination. Ska bli kul! Så mycket för dom att kolla och lyssna och göra. 🙂

Jahapp, nu ska jag käka frukost och sen fixa mina fötter ordentligt framför TV-n. Ska bli skönt.

Jag önskar er en bra och fin onsdag allesammans!! 🙂

*kraam**

september 10, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke | , ,

3 kommentarer »

  1. Hejsan Moniqa!

    KUUUUUL att läsa din blogg. Jag kan meddela att din yoga var suverän!

    Hälsa kissarna och så ses vi imorgon!

    Kram på dej kära vän.

    Kommentar av Jenny | september 10, 2008 | Svara

  2. Tack du fina..va skoj att du är tillbaka igen! *kraam*

    Kommentar av moniqas | september 10, 2008 | Svara

  3. Vilket märkligt resonemang – det är väl när det är som värst på jobbet som man verkligen SKA få friskvård…?!!

    Kommentar av uttern | september 13, 2008 | Svara


Kommentera

