Lightyliving

Live now when you are alive

Efter febersöndag måndagsvila

Ja, stannar hemma idag och kurerar mig för att få ork till resten av veckan. Börjar ju med min yogagrupp på onsdag och vill orka leda den. Har ingen feber idag men är matt och lite yrslig. Har legat och läst och kurerat mig med olika tesorter och honung. Har seg hosta som inte vill låta bli att retas.

Kissarna leker nu igen. de har sovit sin morronsömn. Härligt att se hur de växer för varje dag och att de är så duktiga. Ska köpa selar till dom och gå ut med dom om några veckor. Tror det är bra att vänta i allafall en månad innan de får vara med om nåt nytt. Så de riktigt känner sig hemma här. 🙂

Har läst en bok som heter ”Tröstaren” av Karin Wahlberg. Den var en lagom avancerad deckare att läsa när man inte är riktigt kurant. Rätt så bra bok. 🙂

Ute är det regnigt och grått. Vill ha lite sol nu. Såg att ranunkeln börjat komma upp igen i krukan. Den blommade ju över och vissnade ner, Kanske den hinner blomma innan det blir frost? Sen vill jag bli kry så jag kan ge mig ut lite i skogen och plocka lite lingon. De brukar växa på så vackra ställen. 🙂 Mossiga stubbar och det röda i det gröna.

Ja, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, känns tomt i skallen. Men det får vara bra som det är.

Vill i allafall tacka för alla uppmuntrande kommentarer med goa kramar, det värmer så in i norden när jag känner mig så risig!!
*tusen pussar och kramar till er goingar** (använder munskydd)    *hahaha*

september 8, 2008 - Posted by | inspiration, Simple life, Skönhet och Hälsa | , ,

4 kommentarer »

  1. Här kommer en kram till då 🙂 Yoga har jag funderat på det startar även här denna veckan. Har aldrig provat så därför är jag lite velig. Vill ha ro och tid för mig själv. Kanske…
    Hoppas du blir tillräckligt kry för att orka med din kurs.
    Kram

    Kommentar av kvinnotankar | september 8, 2008 | Svara

  2. Har läst ”Tröstaren”. En riktig nagelbitare. Den var riktigt bra tycker jag.
    Bra att du vilar efter all feber. Du bör vila imorrn också tycker jag.
    Krya på dig! Stor kram Liselott

    Kommentar av Liselott | september 8, 2008 | Svara

  3. hos mig hittades inga lingon i skogarna, i alla fall inte så man kunde plocka till att göra något med dem. Det fanns ett bär här, ett bär där. Inget vidare. Bättre med svampen!

    Kommentar av pantheraleo | september 8, 2008 | Svara

  4. Du gör rätt i att stanna hemma en dag till. Själv har jag en förmåga att alltid gå för tidigt!

    Kram!

    Kommentar av znogge | september 8, 2008 | Svara


Kommentera

