Lightyliving

Live now when you are alive

Hej så här på lördagen!

Inte vanligt att jag skriver nåt på helgen men nu så kollar Älsklingen på fotboll och jag känner mig risig. Har haft feber sen efter lunch och varit så rastlös. Så blir jag när det bryter ut. Kan inte vila men orkar in te göra nåt. Ischamej! Har ont i halsen och överkänslighet i skinnet så det nästan svider att ha kläder på sig.

Ska gå och lägga mig på soffan och vila sen 😉

Äldste sonen är i Stockholm med sin fru och hälsar på frugans väninna. Hon var toast madame på bröllopet och hade fixat en massa kul grejor.  De hälsar även på deras lilla tös som bara är nåt halvår gammal. Fruns föräldrar är kattvakt hos dom så inte Sigge behöver vara själv. 🙂

Va konstigt det känns att skriva om frun osv. *hihi*

Här har det regnat sen lunchtid och är himla grått. Det är verkligen trist. Men denna hösten verkar bli så där. Det är bara småstunder som det blir lite ljus. Skönt att jag har de skojiga kissarna att skratta åt. De växer soom sjutton. Börjar få ganska så långa ben. *S* och de kan springa fort…. racerfart!

Den där länken på förra inlägget är en film som visar SAT kriyan. Visserligen på engelska men är ganska detljerad. Kolla den och lär er denna kraftfulla övning. Om man gör den i 11 minuter motsvarar den ett helt yogapass!!  Men att komma upp i 11 minuter kräver träning att orka med. Jag har gjort 5 minuter som mest. Då höll jag inte på att kunna räta ut benen sen. hahaha.. huu… men detär en superbra övning! Och den smalar ner magen otroligt för man tränar magmusklerna och renar kroppen från toxiner när man andas så där.

Nehepp..nu ska jag vila känner jag. Orkar inte sitta upprätt längre. Ha en skön kväll och kram på er alla, så skoj att ni kikar in och kommenterar så gulligt!!

***kraaaaaaaaaaaaam*****

september 6, 2008 - Posted by | 1 yoga, energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa | , ,

8 kommentarer »

  1. Hej!

    Kommenterar här ang förra inlägget med videon på SatKrian.

    EXAKT så gör man 🙂 saknar yogan!!!

    Kram! 🙂

    Sat Nam (”jag är sann” el ”sanning är jag”)

    Kommentar av Tussen | september 6, 2008 | Svara

  2. http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.com/

    Kommentar av Tussen | september 7, 2008 | Svara

  3. Hoppas du kryar på dig snart!!! kramar

    Kommentar av Malin | september 7, 2008 | Svara

  4. Skickar en dos med krya på dig kramar att inta två gånger om dagen!

    Kommentar av znogge | september 7, 2008 | Svara

  5. Vilken vacker bild.

    Tonårssonen går omkring och hostar och har ont i halsen. Jag känner mig halvrisig. Läser andras bloggar, alla är förkylda på ett eller annat sätt.

    Krya på dig!

    Kramis Liselott

    Kommentar av Liselott | september 7, 2008 | Svara

  6. Krya på dig!

    Kommentar av pruddelutt | september 7, 2008 | Svara

  7. Skickar över en krya på dig kram!

    Kommentar av wendla | september 7, 2008 | Svara

  8. Tack sötisar för era goa kramar! Känner mig något bättre idag men stannar hemma från jobbet.

    Kommentar av moniqas | september 8, 2008 | Svara


Kommentera

