Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och sängkamrater

Ja i natt så sov de hos mig i sängen. *hihi* känns som de blir mer och mer tillgivna. Jättehärligt! Nu håller de på och leker som sjutton efter morgonens frukost. Jag har sovit gott och känner mig riktigt utvilad för en gångs skull.

Onsdag.,.. ja.. så fort dagarna springer iväg. Nästan så det är svårt att fånga dagen ju. Idag ser det ut som lite blandat på himlen. Mysigt om det kunde få bli sol på dagen. 🙂

Vägde 64,9 kg i morse…äntligen har jag gått ner de där 3 kilona jag drog på mig i sommar efter all mumsande och mysande. 🙂 Har bara dragit ner lite på kvällsmaten och äter musliblandning med extra krossat linfrö och pumpanötkärnor… ringlar lite acaziahonung över och mellanmjölk till frukosten. Sen tar jag en frukt till förmiddagsfikat.

Lunch äter jg rejäl och mellanmål på eftermiddagen sen en lättare proteinrik kvällmåltid.

Har tröttnat en tid på havregrynsgröten men det kommer säkert tillbaka suget efter det. Funkar ju också bra som frukost och jag står mig bra från kolhydratsug hela dagen.

jA nu var det dags att ta itu med utsidan av mig och snygga till anletsdragen inför jobbet. 🙂 Önskar er en skön huvudvärksfri dag och en hel del annat bra som kan kommai er väg.

*kraam* Förresten nån som hört vad som hänt Curlingmormor??? saknar henne!

augusti 27, 2008 - Posted by | energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke | , ,

4 kommentarer »

  1. Grattis till viktnedgången! Du är duktig! Här hemma kämpar pappa i huset med att gå ned i vikt. Det är lättare sagt än gjort. Jag har istället problem åt andra hållet. Jag går ned i vikt – ofrivilligt. Skulle hellre vilja gå upp. Annars blir jag så där spinkig igen och det vill jag inte.

    Curlingmormor känner jag tyvärr inte, men jag hoppas att hon bara har tagit en bloggpaus…

    Kramar Liselott

    Kommentar av Liselott | augusti 27, 2008 | Svara

  2. Första natten hade vi som ambition att vår katt skulle sova i köket men efter en kvart befann hon sig i våra sängar. Där stannade hon!

    Jag saknar också henne men har inte hört något. Vet att såväl magen som datorn strulade men om det har med det att göra har jag ingen susning. Funderade faktiskt på att maila henne i kväll!
    Kram!

    Kommentar av znogge | augusti 27, 2008 | Svara

  3. MM det är ju så .. man undrar vad som häntnär ni inte är där ni brukar vara, ni goa bloggvännerna. *kram på er*

    Kommentar av Moniqa | augusti 27, 2008 | Svara

  4. Allt är väl med Curlinmormor. Jag har hört ifrån henne.
    Kram!

    Kommentar av znogge | augusti 31, 2008 | Svara


Kommentera

