Lightyliving

Live now when you are alive

Näe..va jobbigt med detta evinnerliga regnande!!

Och getinggalningarna som knappt orkar flyga och sätter sig på kläder och hud. Ischa mej. Tror jag drar täcker över huvudet och sover bort hela veckan om det ska hållapå så här. Har ju fullt upp med att uppbringa motivation känns det som att ta mig för nåt ändå. Kanske är en depp på gång efter semestern?

Men det blir väl så…allt kör igång igen och man får krav från många håll och känner att man egentligen inte pallar med trycket och ändå försöker jag att göra så gott jag kan. Jag brukar sätta mig med sifferkryss för att träna koncentration och minnet. Hur sakta och ordentligt jag än gör… så helt plötsligt får jag se att jag skriver en helt annan bokstav i den siffran jag höll på med. Fast jag kanske skrivit 10 med samma innan. Shit… det är jobbigt att vara medveten om hur opålitlig hjärnan blivitr hur jag än försöker vara så noga. Och så är det hela tiden… glömmer tid och rum… vad jag hållit på med. Glömmer äta och får ha klockan på ringning när det är dags att göra sig i ordning så jag ska hinna till jobbet. alltså inte väckning… utan påklädningsalarm.

Alltså…. jag  kan verkligen inte rekommendera att få stroke… särskilt om du är i arbetsför ålder. Det är ett sanslöst nederlag att tappa sina kognitiva funktioner och ändå veta att det och det har jag ju GLÖMT!

Det tråkiga är att när man fått stroke så kan man inte vila bort besvären som man gör när man blivit uttröttad och stressad. Även om symtomen är ganska lika. Man har ingen krage att ta sig i. den är puts väck..borta.

Jaja… väldans klag på mig idag då… jag som är så förskräckligt positiv och framåt. *SUCK**

Så där ja… nu ska jag lägga mig på soffan och försöka vila min ansträngda hjärna och tömma den på det som hänt idag. För det jag skulle absolut komma ihåg har jag skrivit ner i kalendern på en gång. Det är ju det också…att komma ihåg att anteckna…räcker att någon börjar prata eller att det ringer så finns det inte längre.

Ikväll kommer Älsklingen hem och HONOM kommer jag ihåg i alla fall. Mitt hjärtegull! *hihi*

Ha det bra nu och var rädda om er! *kram*

augusti 21, 2008 - Posted by | Familj, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , ,

4 kommentarer »

  1. Passa på att vila dig en stund på soffan för jag kan tänka mig att det inte är lätt alls att ha varit med om det som du har. Stroke förknippar i alla fall jag oftast med äldre människor men det har ju visat sig inte alltid stämma…

    Tur att di minns älsklingen i alla fall om man får skoja till det lite!

    Kram!

    Kommentar av znogge | augusti 21, 2008 | Svara

  2. Åh skoja på du… det uppskattar jag verkligen!:-)

    Kommentar av Moniqa | augusti 21, 2008 | Svara

  3. tänkte just skriva som Znogge…tur att du inte glömmer gubben din!

    Kommentar av pantheraleo | augusti 21, 2008 | Svara

  4. Ja de är äckliga de där getingarna…….usch!! Jag bara skriker så fort de kommer i närheten av mig…jag verkligen HATAR getingar!!

    Kram

    Kommentar av hallonpajen | augusti 22, 2008 | Svara


Kommentera

