Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och kanske kissemiss på gång

Idag ska vi bestämma om vi ska ha en liten kissemiss. Min bror har kattungar som jag följt och en är så himlans gullig. Har sett ut som en liten gremlin och mysig. Men det innebär ju en del att ha en katt här där vi bor. Vi bor alldeles vid en gata som är ganska livligt trafikerad och det känns int eså kul att släppa ut den då. Det bor ganska många kissar runt omkring här i stugorna så risken är väl att det blir lite spring om det blir en utekatt. Och innekatt… ja,.. kanske kan ha den i koppel? 🙂

Fast jag är sugen att få en liten vän som kommer och spinner när jag kommer hem. 🙂

Idag jobbar jag till lunch och sen är det helgen. Skönt med lite ledigt efter första veckans arbete.

Min mellanson fyller år i dag. 24 år… ja, så länge sen är det. Minns den dagen… det var väldigt fint väder och jag klippte faktiskt gräs på dagen ..och fick värkar senare och kl 23,11 är han född. 🙂 Rätt snitsigt klockslag. Karlskoga hade lagt ner sin förlossning året innan strax efter att jag fick min förste son i maj. Så jag fick åka till Örebro och föda och sen var eftervården i Karlskoga. Minns att taxiresan på 4,5 mil inte var så bekväm. Blödde oosm sjutton och hade eftervärkar. Nästan så de var värre än innan förlossningen.

När han föddes och barnmorskan höll upp honom minnsjag att han underläpp darrade så sött och väckte alla mina moderskänslor. Åh va söt han var. *hihi*

Jahapp..nej nu var det dags att ge sig iväg. Hoppas ni får en skön och bra helg och lite skön sensommarsol på er. Ha det gott!

*kraaam**

augusti 15, 2008 - Posted by | Familj, inspiration, Simple life, Skönhet och Hälsa | ,

6 kommentarer »

  1. Grattis till 24!
    Min son blev 6 år igår. 🙂
    Även jag hade katt ett par år.
    Kramiz!

    Kommentar av Tussen | augusti 15, 2008 | Svara

  2. Grattis till sonen på 24 års dagen;)
    Kissungar är bara för go´a:) Vi ska hämta den ena av 2 på söndag;) *längtar*

    Kram

    Kommentar av hallonpajen | augusti 15, 2008 | Svara

  3. Grattis til 24 och klart ni ska ha en liten Misse Måns Murre!
    Kram!

    Kommentar av znogge | augusti 15, 2008 | Svara

  4. Ja, Grattis till sonen på hans 24-års dag. Tänk vad tiden springer iväg, min brorsdotter fyllde 18 igår och jag kan inte förstå att fasters lilla gullunge blivit så stor. :0)
    Och jag säger som Znogge, klart ni ska ha en liten Misse Måns Murre. :0)
    Hoppas att du får en fin helg
    Kramar till Dig

    Kommentar av wendla | augusti 15, 2008 | Svara

  5. Grattis till 24-åringen!!!! Klart att ni ska ha en liten Misse hemma, det finns inget så underbart som när man kommer hem och möts av vovvsingen!!!!!
    Kramizzzzz

    Kommentar av curlingmormor | augusti 15, 2008 | Svara

  6. En sån liten sötnos!

    Kommentar av pruddelutt | augusti 16, 2008 | Svara


Kommentera

