Lightyliving

Live now when you are alive

Min dikt till brudparet

En gyllene ring
En gyllene ring betyder ingenting
Om inte glädjen bor i era hjärtan
Glädjen i
Att se varandra växa
Att dela stort och smått
Att känna samhörighet
 
En gyllene ring betyder ingenting
Om inte kärleken bor i era hjärtan
Kärleken som
Ger  varandra  frihet att vara den man är
Som unnar  varandra allt det goda
Som ser varandras storhet
 
Så låt glädjen och kärleken
gå hand i hand
Och visa er vägen
på er vandring som äkta par
                                                                   Moniqa Klintestrand Öberg
 
Vill du använda dikten och läsa upp så vill jag att du säger att det är jag som skrivit dikten! Skrev den till min äldste sons bröllop 19 juli 2008.
Vänligen Moniqa Klintestrand Öberg

juli 23, 2008 - Posted by | energy, Familj, inspiration, positiv | , , , , , , ,

20 kommentarer »

  1. Så fina ord till brudparet!
    Kram!

    Kommentar av znogge | juli 23, 2008 | Svara

  2. Ha nu en underbar sommar!

    Kommentar av Tussen | juli 25, 2008 | Svara

  3. Underbar dikt, Moniqa!
    Sommarhälsningar från oss vid Vänerns strand! Kram!

    Kommentar av geddfish | juli 27, 2008 | Svara

  4. Den var jätte bra.

    Kommentar av Lola | juli 28, 2008 | Svara

  5. Vacker text!

    Må gott och ha en fortsatt fin sommar!

    Hälsn.
    Emma

    Kommentar av Emma | juli 30, 2008 | Svara

  6. Peter Ingestad, bloggpoet & nervvrak:

    http://kraxpelax.blogspot.com/
    http://nattljuset.blogspot.com/

    Smakprov:

    Ingenting liknar
    blixtens enorma stillhet
    över ett skogsbryn.

    Kommentar av Peter Ingestad | augusti 5, 2008 | Svara

  7. Det hängde sig. WordPress är hopplöst, det är Blogger som gäller. Försöker igen:

    Peter Ingestad, bloggpoet & nervvrak:

    http://kraxpelax.blogspot.com/
    http://nattljuset.blogspot.com/

    Smakprov:

    Ingenting liknar
    blixtens enorma stillhet
    över ett skogsbryn.

    Kommentar av Peter Ingestad | augusti 5, 2008 | Svara

  8. Riktigt bra! Och har man kärleken, kan man även lämna ringen vid nattuksbordet när man går ut.

    Kommentar av pantheraleo | augusti 7, 2008 | Svara

  9. Otroligt varma och kärleksfulla ord. Så vackert!!!!
    Hoppas du har det gott och njuter av sommaren. Tänker på dig massor och skäms över att jag inte hinner hänga med så mycket som jag skulle vilja. Kramar

    Kommentar av Malin | augusti 9, 2008 | Svara

  10. Åh, va fint!

    🙂

    Kommentar av madonnan | augusti 9, 2008 | Svara

  11. Moniqa! 🙂
    Vilken underbar dikt!
    Ska snart på bröllop och gav mig ut i ”cyberspace” för att finna något fint att skriva i kortet. Det första jag finner är din vackra dikt.
    Jag tänkte låna den (med ditt namn såklart), hoppas det är ok 🙂

    Kram /Yvonne (arkivet.. du vet)

    Kommentar av Yvonne | september 30, 2008 | Svara

  12. Klart du får!! Va glad jag blir!! hihi* *kram*

    Kommentar av moniqas | oktober 1, 2008 | Svara

  13. Hej!
    Min dotter ska gifta sig om två veckor.
    Letade på nätet efter en dikt att avsluta mitt tal med.
    Fann nästan direkt din underbara dikt, så på lördag den 23:e maj läser jag den och hoppas att jag kan hålla tårarna borta.
    Ha det bra i vårsolen.
    Karin
    Fantasiskt roligt tycker jag! Lycka till! Och all välgång till brudparet!! 🙂

    Kommentar av Karin | maj 10, 2009 | Svara

  14. Hej!

    Kopierar av texten och sparar den bland ”bra att ha-saker” för någon gång kanske mina två döttrar bestämmer sig för att gifta sig med sina fina pojkvänner! Ska då säga att det är du som har skrivit dikten.

    Kramar från Ann-Britt.

    Kommentar av Ann-Britt | december 20, 2009 | Svara

  15. Vackert!

    Kommentar av Hammarstrand | maj 10, 2010 | Svara

  16. Hej. Ska på bröllop snart, och hittade denna fina dikt som du skrivit. Kan jag låna den? Självklart skriver jag ditt namn förstås =) Tack på förhand/Lena

    Kommentar av Lena | augusti 25, 2010 | Svara

    • Ja, det går utmärkt Lena! :)) Hoppas det blir ett fint bröllop! 🙂

      Kommentar av moniqas | augusti 27, 2010 | Svara

  17. Behöver en dikt till ett brudpar och den här är så otroligt vacker. Tänker nog använda den, med ditt namn såklart. Hoppas att det är ok? 😉
    /Malin

    Kommentar av Malin | juni 28, 2011 | Svara

    • Jaaa det får du! Lycka till med bröllopsbestyren! 🙂 Hälsningar Moniqa

      Kommentar av moniqas | juni 29, 2011 | Svara

  18. Tack för att du skrivit en så underbart fin dikt.

    Läste denna för vår dotter och hennes man på deras bröllop i juli. Den sa allt som jag själv ville säga.
    Den uppskattades verkligen skall du veta.

    Kristina

    Kommentar av Kristina | november 20, 2011 | Svara


Kommentera

