Lightyliving

Live now when you are alive

Men tjena på första tisdagen i juli!

Nu är det då den riktiga sommaremånaden och förväntningarna stiger på värme och vackert badväder och nästan inga kläder. 😉

Jobbar denna och nästa vecka innan lite mera ledighet infinner sig.  Det är ganska lugnt på jobbet och hälften av styrkan har semester.

Jag har börjat med en ny medicin som heter Tramadol Hexal och läste om den att man upptäckt att den tillsammans med paracetamol gett bra effekt för de som har fibromyalgi. Jag blir dock otroligt dåsig i kroppen av den, för att inte tala om i skallen. Den egentliga användningen är för nervsmärtan. Man får inte använda naturpreparat med johannesört heller eftersom det förstärker olika substanser och man blir ännu mera dåsig.
ibland är det svårt att välja mellan pest och kolera. Har varit utan smärtstillande i fyra veckor för att se om mina blåmärken som dyker upp hela tiden ska försvinna. Har ju ätit Artrotec en längre tid mot  mina värkande leder och nervrötter. Men blivit så stel och haft så ont att jag måste få hjälp med ny medicin. Så får väl ge den här en chans. Provade Tryptizol men då blev jag som en zombie och det funkar inte om man ska jobba också. Ja ja… va sjutton… får väl ge det här en chans då.

På baksidan är nu det stora altangolvet klart och det är bara kanten mot husväggen som ska grejas till och fyllas upp med  med småsten i bästa Kirschsteigeranda. *hihi* Ska bli himla skoj att möblera sen och göra fint så vi kan sitta där på sommarkvällarna. Den andra platsen vi haft har blivit så skuggig och kylig eftersom grannens träd är så stora och nu har några aspar växt som sjutton och skuggar jättemycket. Om detär 30-graders dagar är det ju skönt med skugga men hur ofta är det det här i Svedala?? *S*

På trappen börjar det prunka med alla högröda pelargoner som jag sparat i källaren under vintern. Tror jag har 12 styckennu som lyser rött. Bönor och ärtor samt squashen växer också. Men blomfröer är det bara krassen och zinnian som tagit sig. Och sen några självförökande ringblommor som kikar upp här och där. *S*

Sonens bröllop i juli närmar sig och det är pirrigt i mig. Tänk att jag ska bli en riktig svärmor!! *hehe* Jättespännande och jag håller tummarna för att regnet ska lysa med sin frånvaro så de kan viga sig ut vid strandkanten. Jag ska sköta fotograferande EFTER vigseln för tror inte jag kan hålla kameran still under vigseln. Eller va tror ni? 😉

Nu ska jag käka frukost och sen iväg till jobbet. Ha en fin dag och var rädda om er!

*kraam från östkanten av Värmland***

juli 1, 2008 - Posted by | back pain, energy, Familj, garden, inspiration, odla i trädgården, positiv, satansvärk, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke | , ,

4 kommentarer »

  1. Så spännande med bröllop i sommar! Det är ju bara så glada och roliga tillställningar!

    Kram och ha en bra första julidag!

    Kommentar av znogge | juli 1, 2008 | Svara

  2. Härligt med sommarbröllop!!!! Du gör nog lugnast i att låta bli kameran just under vigseln hi hi!! Både när dotra och när sonen gifte sig så överlät vi fotograferandet till våra släktingar. Jag hade fullt sjå att hålla i näsduken *skrattar*!!
    Kramizzzz

    Kommentar av curlingmormor | juli 2, 2008 | Svara

  3. Jag skulle inte kunna överleva utan Tramadol… Sen jag fick dom för tre år sen är livet iaf uthärdbart. Har förrut försökt förklara hur dom känns men det är svårt, utan tramadol känner jag mig som ett såll, där värken och energin bara rinner ut. Med tramadolen så liksom stängs det av/in och jag får mer av energin som finns i mig.
    MEN, att ta dom tillsammans med panodil är värdelöst. Jag mår inte bra alls av den kombinationen. Blir totalt orkeslös och slö i huvet.
    Dom dagarna jag verkligen inte har tid att ha ont(fibro efter försent upptäckt adhd som gav mig spänningsvärk…)tar jag två och är energisk som en duracellkanin.
    Dock är risken överhängande att jag är ett vrak kroppsligt dagen efter men det får det vara värt ibland….

    Kommentar av Tiagirl | juli 7, 2008 | Svara

  4. Jaså…ja…kanske är därför jag blev så dålig? för attjag tog Panodil till natten när jag åt Tramadolen? och det var 1 grams … hmm..ja…kanske ska prova dom på semestern då.. närjag inte är på jobbet alls? Tack för du tog dig tid att skriva här 🙂

    Kommentar av moniqas | juli 7, 2008 | Svara


Lämna en kommentar