Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och vedleverans

Idag får vi hem 30 kbm ved, färdighuggen, så Älsklingen slipper allt sågande och klyvning. 9 800 kronor kostar det men om man jämför med ett års förbrukning av olja eller pellets så är det inte dyrt.

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=17

Jag jobbar i denna vecka och två till innan min ”ordentliga” semester så jag kommer att kika in här då och då för att få en paus i annat och ha lite kul med att läsa hos er. Men som sagt…jag försöker vara minimal med datoranvändandet för det är lätt att fastna här och det är inte så bra för mig. Behöver vara ute och njuta och röra på mig.

Väntar på kortleverans på CD så jag kan lägga in fler kort från vår Norrlandstripp om det nu är några kort som blir bra. Lite av ett vågspel med en kompaktkamera Konica TC a´la 70-tal. *s* Kan inte använda automatinställningen för jag litar inte på att batteriet och ljusmätaren är okej utan ställer in manuellt ljuset. Och ibland blir det superbra och ibland väldigt mysko. *hehe*

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2295

Ha det gott nu go vänner och hoppas ni får ha det jättebra!!

*varma kramar från östra kanten av Värmland***

juni 26, 2008 - Posted by | energy, Familj, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | , ,

5 kommentarer »

  1. Hej!
    Vad kul att se att det fortfarande ”droppar” in nya människor….jätte kul:)
    SÅg att du nu ska ha ”semester” även från datorn;)
    Men då kanska jag kan komma tillbaka igen när den är slut? Hör av dig,eller förresten jag länkar dig så har jag bättre koll;)
    Och jo nu är jag ju ganska nöjd med frisyren,funderar faktiskt på att klippa den kortare i nacken nästa gång det är dags att klippa sig. Och jag antar att det blir var 8 vecka som du säger,är väl nackdelen när man har en ”frisyr”. Hur går det för dig då medvikten,eller du kanske preics hade börjat med den?
    Ha det så bra så hörs och syns vi
    //Camilla

    Kommentar av hallonpajen | juni 26, 2008 | Svara

  2. Vi säljer ved, ibland okapat och okluvet, medan vissa kunder vill ha färdigt. Själva står vi med många kubik varje vår för eget bruk. Det är både tungt, jobbigt och kul tycker jag, som bara gör det ibland, skittråkigt för guben som kör hela rejset från träd till vedpinne.

    Klokt att inte prioritera blogg och dator nu, det kan vi göra när vi kurar i vintermörkret.

    Kram på dig!

    Kommentar av Märtagreta | juni 26, 2008 | Svara

  3. En klar fördel att komma ihåg att man har kamera… vilket vi så sällan gör. Den ligger kvar hemma konstaterar vi ofta vid tillfällen vi hade tänkt fota och då spelar det ju ingen roll om kameran är rätt ny.
    Ved och olja.. sånt slipper man när man bor i lägenhet, tursamt nog.
    Ha det gott
    Kramar

    Kommentar av livsglimtar | juni 26, 2008 | Svara

  4. Skönt för er att slippa frysa och guben din att såga! Ha det härligt du med!
    Kram!

    Kommentar av znogge | juni 26, 2008 | Svara

  5. REA-tips hos mej!
    Kram!

    Kommentar av Tussen | juni 26, 2008 | Svara


Kommentera

